اجرای حدود ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در پادگان‌های خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از اجرای حدود ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در پادگان‌های استان خبر داد.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تعداد ۵ هزارو ۳۰۵ نفر از سربازان نیروی‌های مسلح در ناحیه انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش از آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مختلف فنی وحرفه‌ای بهره‌مند شدند.

او بیان داشت: آموزش در پادگان‌ها شامل مجموعه آموزش‌های مهارتی است که به افراد در حین انجام خدمت سربازی ارائه می‌شود تا بتوانند شرایط احراز اولیه اشتغال را پس از دوران خدمت کسب نمایند.

سواعدی افزود: این آموزش‌ها در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی به سربازان ارائه شد که پس از پایان دوره و انجام آزمون گواهینامه مهارت به آن‌ها اعطا گردید و یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان فقدان مهارت در جوانان و به تبع آن معزل بیکاری آنان پس از خدمت سربازی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: طرح آموزش سربازان در پادگان‌ها با توجه به وجود امکانات در پادگانها، نظم و انضباط در انجام طرح، ارائه گواهینامه به سربازان و اشتیاق جوانان طرح موفقی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح آموزش در پادگان‌ها باعث تقویت حسن نظم پذیری، خودکفایی و استقلال سربازان می‌شود؛ گفت: ارائه این آموزش‌ها در پادگان‌ها نقشه راه مناسبی جهت اشتغال فرد پس از خدمت مقدس سربازی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.