نماینده چین در وین: آمریکا به‌سرعت تحریم‌های ایران را لغو کند

نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار رفع سریع این تحریم‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ چون» نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (جمعه) در نشست کمیسیون مشترک برجام خواستار رفع سریع تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

این مقام چینی در بخشی از سخنان خود در این نشست گفت: «چین و تمام طرف‌های برجام نسبت به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران نگرانی خود را ابراز می‌دارند و خواستار لغو هرچه سریعتر این تحریم‌ها هستند.»

چون در ادامه افزود: «مشکلات ناشی از تحریم‌ها همگی ازسوی دولت پیشین آمریکا است که چنین تحریم‌هایی را بر افراد و سازمان‌های مرتبط با برجام وضع کرد.»

او در ادامه با بیان آن‌که لغو تحریم‌ها یک اقدام دوجانبه است و جنبه مهم از حفظ برجام را در بردارد، افزود: «به‌تازگی پیام‌های مثبتی ازسوی آمریکا درباره لغو تحریم‌ها دریافت کردیم؛ بنابراین از واشنگتن می‌خواهیم به‌سرعت تحریم‌ها را برای تسهیل احیای برجام و اجرا موثر آن لغو کند.»

ساعاتی پیش دومین دوره از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار شد.

اولیانوف پیش از این نشست نیز برنامه کاری کلی آن را منتشر کرد و نوشت: «به احتمال زیاد جلسه طولانی نخواهد بود. وظیفه این است که کار‌های انجام شده در این هفته را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد مراحل بعدی تصمیم بگیریم.»

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین در پیام توییتری دیگری اعلام کرد طرفین توافق هسته‌ای از نتایج جلسات کارشناسی رضایت دارند.

پیش‌تر (سه‌شنبه هفته جاری) نیز نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

بنا به توافقی در این نشست میان طرفین صورت گرفت، دو کارگروه کارشناسی در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک شامل کارشناسان ایرانی به‌علاوه کارشناسان کشور‌های ۱+۴ تشکیل شد و در این مدت بررسی‌هایی صورت داده و قرار شد نتایج اقدامات خود را امروز به نشست کمیسیون مشترک ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار