مقابله با روسیه و چین محور سفر رئیس پنتاگون به مقر ناتو

وزیر دفاع آمریکا در سفر به بلژیک و دیدار از مقر ناتو با ینس استولتنبرگ در مورد مقابله با روسیه و چین گفتگو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت دفاع آمریکا [پنتاگون]در بیانیه‌ای اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به مقر ناتو در بروکسل، در مورد آنچه راه‌های مقابله با روسیه و چین خوانده می‌شود، بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آستین در سفر به بلژیک و دیدار از مقر ناتو در بروکسل در مورد [آنچه] رفتار‌های بی ثبات کننده روسیه و چین [ادعا می‌شود] با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفتگو خواهد کرد. مقابله با تروریسم، تغییرات آب و هوا و مبارزه با شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ از دیگر محور‌های گفتگو‌های آن‌ها خواهد بود.

گفته می‌شود آستین علاوه بر سفر به بلژیک به انگلیس، آلمان و سرزمین‌های اشغالی نیز سفر خواهد کرد. بر اساس بیانیه پنتاگون، وی ضمن دیدار با مقامات ارشد، در مورد اهمیت روابط دفاعی بین المللی و تعهدات واشنگتن، در زمینه بازدارندگی و دفاع، پایداری و تقویت امنیت فرا آتلانتیک گفتگو می‌کند.

در سرزمین‌های اشغالی او با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بین گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. وی قصد دارد بار دیگر تعهد واشنگتن به مشارکت استراتژیک با تل آویو را بررسی کند.

آستین پس از سرزمین‌های اشغالی راهی آلمان خواهد شد و ضمن دیدار با مقامات دفاعی این کشور از ستاد فرماندهی آمریکا در اروپا بازدید خواهد کرد.

سفر وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با بن والاس، همتای انگلیسی خود در لندن پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار