بهره برداری از پیشرفته‌ترین سرمایه گذاری در صنعت خودرو در قزوین

واحد صنعتی تولید موتور‌های کم مصرف پر قدرت خودرو در شهرک کاسپین آبیک با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سید مجتبی میرسهیل مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان گفت: این موتور‌ها کم مصرف، پر قدرت و دارای آلایندگی کمی نسبت به دیگر موتور‌های تولیدی در کشور هستند.

میر سهیل افزود: این کارخانه با تکیه بر دانش بومی و با کمک متخصصان داخلی ساخته شده و بزرگترین، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین واحد تولید موتور‌های ۳ و چهار سیلندر یورو ۶ در کشور است که با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی به بهره برداری می‌رسد.

او اضافه کرد: فاز نخست این کارخانه امروز به بهره برداری رسید و در این مرحله ۱۵۰ هزار دستگاه موتور تولید می‌شود.

به گفته میر سهیل، فاز دوم این کارخانه هم که تجهیزات آن خریداری شده و در حال نصب است امسال به بهره برداری می‌رسد و با تکمیل شدن میزان تولیدات به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان گفت: با راه اندازی کامل ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند و قطعات با دقت و کنترل بالا هم توسط ربات‌ها نصب می‌شود.

او افزود: در این شرکت ۱۰ نوع موتور ۳ و ۴ چهار سلیندر تولید خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان، این شرکت با مشارکت بخش خصوصی، وزارت خانه‌های صمت و نفت، معاونت علمی ریاست جمهوری و تسهیلات صندوق توسعه ملی احداث شده است.

انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ما بدبخت نفت هستیم نمی خواهیم از خودروهای احتراقی دست برداریم ای‌کاش این سرمایه گذاری برای خودروهای برقی انجام می شد چرا قبل از سرمایه گذاری نظر مردم را نمی خواهید
آخرین اخبار