نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

تزریق نگاه ارزشی به بانک‌ها در خدمت‌رسانی به مردم موثر است

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: اگر بتوانید فکر و نگاه ارزشی را به نظام بانکی و نیروهای تحت امر خود تزریق کنید با همین محدودیت‌های موجود مجموعه بانک‌ها هم می‌توانند نقش مهم و فعالی در خدمت‌رسانی به مردم ایفا کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی دردیدار جمعی از مدیران عامل و سرپرستان شعب بانک‌های سیستان و بلوچستان با وی، با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهارداشت: رهبر معظم‌ انقلاب در ادامه سلسله نامگذاری سال‌ها به نام اقتصاد، اشتغال و تولید، سال ۱۴۰۰ را نیز تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری کردند آن هم به علت مشکلات اقتصادی زیادی که با آن مواجه هستیم و باید توجه کرد که برخی از این مشکلات بر اثر تحریم و برخی دیگر نیز به علت نبود ‌مدیریت و عملکرد صحیح در سیستم اقتصادی و مالی ایجاد شده است.

امام جمعه زاهدان همت و تلاش جدی مسوولان در راستای کمک و پشتیبانی برای افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ را خواستار شد و افزود: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در این زمینه تاثیرگذار هستند و همت و تلاش مضاعف نیاز است تا تغییری در وضعیت سیستان و بلوچستان ایجاد شود زیرا که حجم تولیدات در استان بسیار پایین بوده و سرمایه‌گذاران نیز از عدم همراهی و همکاری مسوولان گلایه دارند و حتی در مواردی سرمایه‌گذاران بومی منطقه نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در استان خود نیستند که باید به دنبال هموارکردن مسیر سرمایه‌گذاری در این منطقه باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارهای مهم رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم است زیرا مردم در امور روزمره خود گرفتارند و باید به دنبال انجام کار و دغدغه کمک به مردم باشیم تاکید کرد: باید از تمام توان و امکانات در دسترس استفاده کنیم و اگر نگاه خیرخواهانه داشته باشیم قطعا در اینکار توفیق یافته و موفقیت حاصل خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان ادامه داد: اگر بتوانید فکر و نگاه ارزشی را به نظام بانکی و نیروهای تحت امر خود تزریق کنید با همین محدودیت‌های موجود بطور قطع مجموعه بانک‌ها هم می‌توانند نقش مهم و فعالی در خدمت‌رسانی به مردم ایفا کنند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: گاهی سوال‌هایی شنیده می‌شود که نگاه بانک‌ها نگاه اقتصادی و درآمدزایی است نه نگاه کمک به مردم و اینکه سیستم بانکی ما از سیستم بانکی غربی الگو گرفته و آیا ما توانسته‌ایم نگاه اسلامی و ارزشی را در سیستم پیاده کنیم یا نه؟ که اینها جای بحث‌های زیاد علمی و کارشناسی نیاز دارد اما اصل کار این بوده که نگاهمان خیرخواهانه و هدف‌مان کمک به مردم باشد که در این صورت در رسیدن به اهداف موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار