فرانسه: مذاکرات وین باید به بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی کامل منتهی شود

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد مذاکرات وین درباره برجام باید تعهد کامل تهران و واشنگتن به این توافق را به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای به مذاکره امروز (سه‌شنبه) کمیسیون مشترک برجام در وین واکنش نشان داد.

این نهاد فرانسوی به نقل از «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نوشت: «فرانسه از احیای مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران استقبال می‌کند. این مذاکرات باید هرچه سریعتر توافقی برای مشخص کردن اقدامات لازم برای بازگشت کامل ایران و آمریکا به برجام منتهی شود.»

این در حالی است که «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به این نشست گفت: «انتظار داریم این یک روند طولانی باشد. ما همچنان معتقدیم مسیر دیپلماتیک درست و رو به پیشرفت است که منافع آن برای همه طرف‌ها خواهد بود.»

پیشتر «نبیله مسرالی» سخنگوی کمیسیون اروپا، نیز در سخنانی با اشاره به مذاکرات برای احیای برجام، آن را «روندی پیچیده» توصیف کرد و گفت: «ما در ابتدای یک روند پیچیده قرار داریم و هنوز زود است که در خصوص نتیجه این روند پیش‌بینی کنیم.»

ساعاتی پیش نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد کرده و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار