از قامت بلند گیاهان جادویی خوزستان شکر می‌ریزد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از رکوردشکنی تولید شکر و نیشکر برای نخستین بار در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: تولید نیشکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تا ۱۵ فروردین ماه به ۵ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۹۸۶ تن رسید.

او با بیان اینکه این میزان تولید در مقایسه با رکورد قبلی تولید نیشکر که در سال ۱۳۹۴ که تولید ۵ میلیون و ۶۱۹هزار و ۳۴۸ تن بود حدود ۱۲ هزار تن افزایش دارد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت نیشکر در ۲۵ فروردین ماه امسال تولید و برداشت نیشکر در واحد‌های هفتگانه وابسته به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی به ۵ میلیون و ۷۴۰ تا ۷۵۰ هزار تن برسد.

ناصری با بیان اینکه با افزایش برداشت محصول راهبردی نیشکر، تولید شکر نیز در این شرکت نیز به رکورد تازه ۶۱۵ هزار تن خواهد رسید، تصریح کرد: رکورد دیگر و بی سابقه، رسیدن به ظرفیت اسمی تولید ۱۰۰ هزار تن شکر و بالاتر از آن در ۲ شرکت کشت و صنعت امام (ره) و دهخدا در شمال اهواز به طور همزمان در سال زراعی کنونی بود که این موفقیت نتیجه سعی و تلاش و به کاربردن بردن دانش کارگران، مدیران و کارکنان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده است.

برداشت نیشکر در واحد‌های هفتگانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از اواخر مهرماه در سطح ۶۱ هزار و ۶۵۷هکتار آغاز شد و طبق پیش بینی‌ها تا ۲۵ فروردین ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.