ابراز امیدواری اولیانوف در خصوص بازسازی توافق هسته‌ای ایران

نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در خصوص بازسازی توافق هسته‌ای ایران پس از نشست امروز ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز (سه‌شنبه) درخصوص بازسازی توافق هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد.

او گفت: امیدواریم از نشست امروز وین به سوی گام‌های عملی برای بازسازی توافق هسته‌ای ایران حرکت کنیم.

نماینده روسیه دیروز (دوشنبه) در پیام توئیتری نوشت: فردا کمیسیون مشترک برجام جلسه‌ای حضوری در وین خواهد داشت. امیدواریم که این یک نقطه عطفی مرتبط با ایران و آغاز حرکت به سمت لغو تحریم‌های ایالات متحده و بازگشت کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود باشد.

او اعلام کرد: هیچ ارتباط مستقیمی بین نمایندگان ایران و آمریکا در جلسه کمیسیون مشترک وجود نخواهد داشت. مسکو برای تسهیل ارتباط بین آمریکا و ایران بسته به چگونگی توسعه رویداد‌ها در صورت لزوم تلاش خود را انجام خواهد داد.

این دیپلمات ارشد تأکید کرد که روسیه به عنوان یکی از طرف‌های برجام علاقه‌مند به احیای کامل توافقنامه است و آماده است تمام اقدامات لازم را برای رسیدن به این توافق انجام دهد.

جلسه کمیسیون مشترک برجام قرار است امروز (سه‌شنبه) در وین و با واسطه گری سرویس امور خارجه اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برگزار شود.

جمعه گذشته نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و ۱+۴ برگزار شد. طرف‌های باقی‌مانده برجام و همچنین برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر دادند.

ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در کارزار انتخاباتی خود وعده بازگشت به برجام را داد.

مقامات کشورمان گفتگو‌های مستقیم یا غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد کرده و می‌گویند پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.

این در حالی است که جلینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با حضور در یک جلسه توجیهی درباره برجام، اظهار کرده است که واشنگتن لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار