سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان:

سیلی زدن به سرباز سیلی به امنیت و نظم اجتماعی کشور است

سردار شکارچی گفت: سربازان یکی از ارکان قدرت ما در دفاع مقدس بودند که در یگان های خود به کار گرفته می شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز سه شنبه ١٧ فروردین ماه در نشست خبری که با محوریت موضوع سربازی برگزار شد، اظهار کرد: مدتی است درباره موضوع سربازی بحث‌هایی از سوی افراد مختلف حقیقی و حقوقی و سلبریتی‌ها در کشور مطرح می‌شود و افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس قریب به ۶ میلیون رزمنده داشتیم که حدود ۵۰ درصد این رزمندگان یعنی ۳ میلیون نفر از عزیزان سرباز بوده‌اند و حدود ۶۰ هزار نفر از این عزیزان به فیض شهادت و حدود ۱۴۰ هزار نفر از این عزیزان نیز جانباز شدند.

شکارچی گفت: در یگان‌های رزمی، پشتیبانی رزم، پشتیبانی خدمات رزم ما تعداد زیادی سرباز در حوزه‌های مختلف، پزشکی، فنی و ... داشته‌ایم و آن‌هایی هم که تخصصی نداشتند، با آموزش‌های مختلف در یگان‌های رزمی مشغول به خدمت می‌شدند که با وجود مدت کم آموزش، خلاقیت‌های زیادی از خود نشان می‌دادند.

وی ادامه داد: یکی از ارکان موفقیت در دوران دفاع مقدس در کنار نیرو‌های مسلح، حضور سربازان عزیز بود.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: من از جانب تمام فرماندهان و نیرو‌های مسلح از زحمات بی شائبه همه سربازان عزیز قدردانی و تشکر می‌کنم و گلایه‌ای را هم به درگاه خداوند می‌کنم که عده‌ای موج سپاری می‌کنند در خصوص خدمت سربازی و بدون پشتوانه علمی طرح‌های یکجانبه غیرقابل تحقق می‌دهند و انتظارات جامعه را بالا می‌برند و دشمن را شاد می‌کنند چرا که به امنیت کشور لطمه وارد می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز از ما می‌پرسند که با این سربازان چه می‌کنید؟ ما از ۱۰۰ درصد سرباز مورد نیازی که باید در شرایط غیرجنگی در نیرو‌های مسلح داشته باشیم، حدود ۶۰ درصد سرباز حاضر داریم و بار آن ۴۰ درصد را این ۶۰ درصد تحمل می‌کنند.

شکارچی گفت: ما بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر مرز داریم، برای مقابله با مواد مخدر، قاچاق انسان و ناامنی نیاز به حضور نیرو‌های رزمی در مرزهای‌مان داریم. تمام مرز‌های ما در آنسوی مرز وضعیت خوبی ندارند و نا‌امنی در کشور‌های همجوار زیاد است.

وی اظهار داشت: ما شرایطمان با کشور سوئد متفاوت است که برخی این کشور را مثال می‌زنند، سوئد امنیت خودش را کنتراتی تامین می‌کند، یعنی به یک کشور پول می‌دهد تا امنیتش را تأمین کند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: این حرف‌ها خطرآفرین و آسیب به امنیت است. ما اصلا واژه اجباری در قانون نداریم، ما خدمت موظفی داریم.

وی افزود: نیرو‌های مسلح ما تنها نیرو‌های مسلح در جهان است که مردم‌پایه است، نیرو‌های مسلح در سیل و زلزله و کرونا در میان میدان هستند، در مقابله با آمریکا و انگلیس حضور دارند و در بحث امنیت داخلی هم حضور دارند.

شکارچی گفت: اگر ما جداسازی کنیم و بگوییم بخشی اختیاری به خدمت سربازی بیایند و بخشی هم نیایند، بار مسئولیت را آن‌ها که به خدمت آمده‌اند باید به دوش بکشند.

وی ادامه داد: ثانیا یک بودجه بسیار کلان نیاز دارد چراکه به بیش از ۲ برابر کارکنان پایور در حال حاضر نیرو‌های مسلح نیاز خواهیم داشت که این فقط برای شرایط غیرجنگی است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: همین الان هم حقوق مصوب سربازان در قانون هم پرداخت نمی‌شود، ما مجری پرداخت حقوق هستیم و تأمین آن بر عهده ما نیست، همین فردا مجلس و دولت محترم اعتبار را تأمین کنند، ما پرداخت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت چطور ما می‌گوییم بیاییم سرباز حرفه‌ای داشته باشیم؟ محصول آن یک نابسامانی خواهد شد چراکه کسی که ظرف ۵ سال مشغول به خدمت باشد، شرایط سنی و استخدامی و کاری را از دست خواهد داد و پس از ۵ سال بیکار می‌شود که خود آسیب‌های بعدی را به دنبال دارد.

شکارچی ادامه داد: می‌گویند نیرو‌های مسلح همین الان سرباز زیاد دارند، و نیاز نیرو‌های مسلح ۴۰۰ هزار سرباز است؛ ما می‌گوییم بیش از ۲ برابر پرسنل پایور، سرباز نیاز داریم؛ ما همین الان هم ۴۰ درصد کمبود نیرو داریم که بار این ۴۰ درصد را جوانان کشور متحمل می‌شوند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: اجحاف است اگر سربازی بعد از انقلاب اسلامی را با قبل از آن مقایسه کنیم و نام آن را بگذاریم اجباری. حتی در دوره دفاع مقدس که اوج نیاز کشور بود هم کسی را به اجبار و زور به خدمت نبردند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان با اشاره به دو حادثه سیلی زدن به سرباز توسط یک نماینده مجلس در تهران و یک بازپرس در بابل گفت: ما بسیار متاسفم هستیم برای افرادی که رای مردم را جمع می کند و می گوید که من فرد صادق و امین و دلسوز هستند. حتی در صورت خطای یک سرباز هم نباید به صورت او کشیده زده شود. در واقع باید گفت که سیلی به صورت سرباز سیلی به امنیت و نظم اجتماعی کشور است.

وی افزود: ما از هر دو نفر که هتک حرمت سرباز داشتند شاکی هستیم و باید با آن ها برخورد شود. اگر یک سرباز خطا کرد باید این خطا به سازمان آن سرباز ارجاع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
حقیقتاً تعجب میکنم موقع انتخاب رشته درسی، این همه روانشناس و مشاور و ... میان میگن هر کسی باید وارد رشته و کار مورد علاقه اش بشه و از این حرفهای صد من یه غاز ... . بعد موقع سربازی، هیچکس نمی پرسه که این شخص اصلاً علاقه یا توانایی سربازی داره یا نه ؟؟ اصلاً وقتی بحث توفیق اجباری باشه، علاقه و توانایی کیلویی چنده ؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
سربازی مثل اینه که مثلاً یه نفر بیاد بگه چون الآن همه ی دنیا توی علم پیشرفت کرده اند، بنابراین جوانان ما هم همگی بدون استثناء باید دو سال مشغول خواندن کتاب های قطور پُر از فرمول باشند و مسئله های سخت و طاقت فرسا حل کنند و ... تا علم و مهندسی و پزشکی و ... یاد بگیرند!!! به راستی اگر دانشگاه رفتن برای همه اجباری بود، خوب بود؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خُب اگه قراره رسمی ها فقط حقوق بگیرند و سربازها همه ی کارها رو انجام بدن، خُب اصلاً نیروی رسمی دیگه استخدام نکنند!!! آخه این چه کاریه واقعاً ؟؟؟!!! همه ی بار سختی روی دوش سربازهاست، اون وقت افرادی که رسماً استخدام شده اند، به بهانه کار اداری، هیچ کاری انجام ندهند !!! اصلاً این کار اداری چی هست که اونها انجام میدن؟؟؟ آخه هر کارمندی یه کاری انجام میده، مثلاً کارمند بانک و ادارات و ... هر کدوم یه کار خاصی انجام میدن اما نیروهای رسمی نظامی، کار اصلیشون همین حفاظت از مرزها و ... هست که اون رو هم انداختن روی دوش سربازها !!! پس خودشون دقیقاً چه کار اداری انجام میدن، واقعاً جای تعجبه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اگه قراره نیروهای رسمی فقط حقوق بگیرند و سربازها همه ی کارها رو انجام بدن، خُب اصلاً نیروی رسمی دیگه استخدام نکنند!!! آخه این چه کاریه واقعاً ؟؟؟!!! همه ی بار سختی روی دوش سربازهاست، اون وقت افرادی که رسماً استخدام شده اند، به بهانه کار اداری، هیچ کاری انجام ندهند !!! اصلاً این کار اداری چی هست که اونها انجام میدن؟؟؟ آخه هر کارمندی یه کاری انجام میده، مثلاً کارمند بانک و ادارات و ... هر کدوم یه کار خاصی انجام میدن اما نیروهای رسمی نظامی، کار اصلیشون همین حفاظت از مرزها و ... هست که اون رو هم انداختن روی دوش سربازها !!! پس خودشون دقیقاً چه کار اداری انجام میدن، واقعاً جای تعجبه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم مجلس باید قانون بزاره تا نمایندگان بتونن از تمام خطوط ویژه و غیر ویژه رد بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
یک مرد باید سربازی بره.این لوس بازی ها چیه.حالا درسته که تو خیلی از پادگانها با سربازا درست رفتار نمیشه که منم با این کار کاملا مخالف حتما باید اصلاح بشه بلاخره هر کسی به خودش شخصیتی داره،اما اینکه میگین سربازی باید منهل بشه و کسی نباید سربازی بره حرف کاملا اشتباهی هست
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۳:۲۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی لیاقت میخواد افتخار میکنم به دوران خدمتم در نیروی زمینی ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کلمه "لیاقت" زمانی به کار میره که از بین یه عده آدم، فقط یه تعداد کمی، شایستگی انجام کاری رو داشته باشند؛ اما وقتی همه ی آدم ها مجبور باشند یه کاری رو انجام بدن، دیگه کلمه لیاقت معنی نداره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
لیاقت اجباری ؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
شما سرباز بودی یا نیروی کادری ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خدایا چرا تقدیر من این بود؟ چرا باید این عمر من اینجور پی مقاله نوشتن توی دانشگاه و سربازی رفتن به هدر بره؟؟ هدف از خلقت من چی بود؟ چند دهه از عمرم رفت. گیرم همین قدر دیگه هم زنده باشم؛ چه سودی داره؟ چه بسیار آدم هایی که کمتر از من عمر کردند اما در همون عمر کوتاه، نامشون در تاریخ جاودانه شد. مگر من کم تلاش کردم؟ مگر کم زحمت کشیدم؟ حتی یکبار در ذهنم تصور هم نکردم از وظیفم فرار کنم، اما چه فایده؟ کسی قدردان بود؟ اصلاً وظیفه شناسی برای کسی مهم هست؟ شاید هم اصلاً وظیفه شناس بودن، کار بدی باشه! چون دیدم پاداش افراد وظیفه شناس سیلی خوردن هست! حس میکنم تمام عمر و زحمت هایی که کشیدم، هیچ فایده ای نداشت؛ و واقعاً هم نداشت. وقتی جامعه فقط و فقط از من توقع داره که عمرم رو هدر بدم، من به چی دل خوش کنم؟ خدایا حقم این بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اخی خوب شد من دختر شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
yjc خواهش میکنم افزایش حقوقو پیگیری کن بعد از این همه تصویب و امضا انگار بازم قراره همون سیصد تومنو بدن
التماست میکنم پیگیریش کن به کجا رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
سیصد تومن؟؟؟؟؟؟!!!!!
مگه نشد حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومن ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
قبل از عید توی بعضی خبرها نوشته شده بود که از همون اسفندماه حقوق سربازها زیاد شده؟؟؟!!! یعنی هنوز اجرا نشده ؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
بابا زیاد بزرگش نکنید و همین پیگیری و حساسیت نشون میده صددرصد برنامه ریزی شده و هدفدار بوده و اصلا موضوع شخصیت سرباز بیچاره نیست...بنده خدا سربازه تو چه برنامه ایی گیر افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
حتماً فکر می کنید سرباز کلاً برای کتک خوردن آفریده شده، بنابراین از نظر شما چیز عجیبی نیست و نباید پیگیری بشه!!! اگه به جای اون سرباز، یه رئیس یا آدم پُست و مقام دار اونجا سیلی خورده بود، آیا باز هم پیگیری نمیشد؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اگه مراقبت از مرزها وظیفه سربازهاست، پس این همه نیروی کادری که استخدام شدند، دقیقاً چکار میکنند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۶:۵۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
میخورن و می خوابند و حقوق می گیرن
ارتش که من سربازش بودم اینجوری بود
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۱:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اونا میگن چون قراره 30 سال خدمت کنن پس باید سنگینی کارشونو بزارن رو دوش سربازی که فقط 2 سال خدمت میکنه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
فقط حقوق میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خُب اگه قراره رسمی ها فقط حقوق بگیرند و سربازها همه ی کارها رو انجام بدن، خُب اصلاً نیروی رسمی دیگه استخدام نکنند!!! آخه این چه کاریه واقعاً ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آخه آقا بابک عزیز، در طول این ۳۰ سال، هر سال یه عده سرباز جدید میاد، یعنی عملاً در طول این ۳۰ سال خدمت (!) همه ی بار قراره روی دوش سربازها باشه؟؟!! پس این چه جور خدمتیه که این نیروهای رسمی انجام میدن ؟؟؟!!! اصلاً اون کار اداری که انجام میدن چی هست؟؟!! یعنی دقیقاً برای چه اداره ای کار میکنند و چه کاری؟؟؟!!! مگه کارهای نظامی هم اداری داره؟؟؟!!! نهایتاً چندتا پرونده باشه، اونها رو یه سرباز هم میتونه انجام بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اصلاً نیروی کادری برای چی هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
در این دنیا ظاهراً همه باید زورکی به کارهای نظامی علاقه داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سربازی = نقض ضرب المثل: هر کسی را بهر کاری ساختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خدایا تو بندگانت رو با استعدادها و توانایی های مختلف آفریدی اما ظاهراً باید همه ی بندگانت فقط استعداد و علاقه به سربازی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خدایا تکلیف عمر هدر رفته ی من چی میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
کاملا با حرفای شکارچی مخالفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خدایا من چرا به دنیا اومدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
۸ سال از عمرم به خاطر سربازی هدر رفت. دو سالش خود سربازی، بقیه ش هم دانشگاه به خاطر ترس از سربازی
Iran (Islamic Republic of)
جمشیدی
۲۱:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
منم همینطور
الانم 30 سالمه و بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
ما اصلا واژه اجباری در قانون نداریم، ما خدمت موظفی داریم.
همش لفاظی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کلمه اجباری در دوره پهلوی اول باب شد چون از آنزمان خدمت مقدس اجباری شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اون طرح سربازی اختیاری به نظرم اصلاً طرح خوبی نیست؛ چون الآن وعده داده میشه که مالیات کمی گرفته میشه و اون سه سال هم اختیاری هست. اما به احتمال خیلی زیاد، پنج سالش اجباری میشه و اون مالیات هم اینقدر مبلغش زیاد میشه که خیلیها نمی توانند پرداختش کنن و عملاً همه باید بریم سربازی اجباری پنج ساله!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
تازه ظاهراً سه ماه آموزشی باید همه بروند؛ بعداً هم برای استخدام در شغل های دولتی، اون هایی که پنج ساله رفتند، در اولویت اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
تکلیف سربازانی که تو پادگان کتک میخورن چیه؟اگه موبایل ازاد بشه فیلم اونام در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
شاید کتک خوردن هم جزئی از فرایند تامین امنیت کشور هست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
توی خبر نوشته سربازها برای تامین امنیت مرزها استفاده میشن. لابد منظور از امنیت همین کتک خوردن هاست دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سربازا رو میبرن برا نظافت و شستن دستشویی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اینها هم حتماً جزو امنیت کشور به حساب میاد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
احتمالاً این کارها هم برای تامین امنیت ضروری است.
Czechia
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
بلاخره یکی باید تمیزش کنه دیگه انتظار نداری که فرمانده پادگان دستشویی رو تمیز کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
جناب ناشناس ۱۵:۳۰
پس این همه خاطره که از دوران جنگ هشت ساله تعریف میکنن و میگن که بعضی از فرماندهان بزرگ اونقدر متواضع بودند که حتی ظرف میشستند، اون ها همه فراموش شده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اون یه نمونش بود.اینقدر بد رفتاری میشه با سربازا فقط کلیپ هاش پخش نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
تازه اون وسط خیابون جلوی چشم ده ها نفر آدم بود؛ توی پادگان ها وضع چه جوریه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
کلاً سرنوشت من اینه که عمرم هدر بره. دانشگاه رفتم که علم یاد بگیرم، استادها مجبورم کردند به جای درس خوندن، تمام وقتم رو صرف نوشتن مقاله های بی فایده کنم تا الکی اسم خودش رو به عنوان نویسنده اول مقاله ها بنویسه و حقوقش زیاد بشه. بعدش هم که سربازی ...
خدایا، ای مهربان، آیا تو راضی هستی اینطور عمر بنده هات هدر بره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
حداقل معافیت سه برادری را اجرا کنید افرادی که سه برادر ان ها به سربازی رفتن معاف بشن اخه یه حمایت از خانواده های پر جمعیت کنین.این افراد سن پدر و مادر ان ها بالا هست با این مشکلات اقتصادی یه حمایت از خانواده های پر جمعیت بشه واقعا خیلی ظلم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
آخه اگر واقعاً سربازی برای امنیت بود، باید سربازها پیشرفته ترین آموزش ها رو میدیدند، چون در خط مقدم دفاع از مرزها قرار دارند. اما می بینیم که سربازها مهمترین آموزش نظامی که میبینند، جارو کردن و نظافت سرویس بهداشتی و اینجور کارهای بیهوده هست که هیچ ارتباطی با امنیت نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
الان از یه طرف توی خبرها گفته میشه که ما اینقدر پهباد و تجهیزات پیشرفته داریم که برای شناسایی جرایم رانندگی در جاده ها هم از پهباد استفاده میشه، اون وقت برای مرزها که خیلی مهمترند، باید سربازها برن نگهبانی بدهند. خُب چرا از این همه تجهیزات فوق پیشرفته برای امنیت مرزها استفاده نمیشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
آیا سینه خیز رفتن و کلاغ پر رفتن و وسط شهر کتک خودن، فایده ای به حال امنیت کشور و خدمت به جامعه داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اون کسی که منفی داده حتماً نظرش اینه که کلاغ پر و ... برای جامعه مفیده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سربازی که دو سال از عمرش رو باید صرف جارو کردن و چای درست کردن و کارهای بیهوده کنه، اگه به جای این کارها، وارد یک کار تولیدی بشه بهتر نیست؟؟؟ آیا امنیت کشور با جارو کردن و ... تامین میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سیلی زدن به سرباز سیلی به امنیت و نظم اجتماعی کشور است فرستادنش به رختشورخانه سیلی زدن به کجاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اینکه هرکس بیاید از زیر مجموعه خود دفاع کند بدون بررسی دقیق موضوع و ارزیابی میزان نقش هر طرف در چنین پیشامد هایی و شناسایی مقصر اصلی نه تنها نتیجه ای نخواهد داشت بلکه موجب جری تر شدن متخلف هم می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خداییش چند تا از سربازا توی مرز هستند؟؟ تا جایی که ما داریم میبینیم، این همه سرباز توی پادگان های داخل کشور مشغول جارو زدن و تمیز کردن سرویس بهداشتی و آبدارچی و راننده و ... هستند.
آیا اینها هم حفاظت از مرزها محسوب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اون کسی که منفی داده حتماً خودش از اون کسانیه که سربازها رو به عنوان خدمتکار میدونه، به همین خاطر منفی داده چون نمیخواد خدمتکاراش رو از دست بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سربازانی رامیشناسم که باپا رتی بازی وبهخاطر اسم ورسم پدرشان به عنوان جانباز وبسیجی و... سربازامریه شدند وبهترین وراحت ترین دوران سربازی رامیگذرانند، صبح ها به دفتر کارخود رفته(حتی بدون فرم سربازی) وظهر به خانه میآیند تافردا، وحتی گاهی هرزمان دلشان خواست می روند!!؟؟
وعده ایی درمرزها جان خود رابه دست گرفته وبه سختی روز رابه شب می رسانند واصلا نمی دانند که تا فردا زنده وسالم می مانند یانه!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
حالا اصلاً سربازی خیلی خوب؛ پس این همه توهین به سربازها چیه؟؟ وسط خیابون سرباز کتک میخوره، توی پادگان ها چه خبره؟؟ آیا کتک خوردن هم جزو خدمت به کشور محسوب میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
چرابعدازچندماه ازماجرا، لب به سخن زدی!!؟؟؟ چقدر بی تکلف وبی مسؤلیتی درمسؤلین راشاهد باشیم!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نوشهریم
۱۴:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مرد نیستی اگه دست اون کسی که سیلی به صورت سرباز زد رو نشکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اون کسی که منفی داده احتمالاً از کتک زدن به سربازها خوشش میاد!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
با این برخورد نکردن پس امنیت و نظم اجتماعی در این مملکت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سرباز مظلوم ترین فرد جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
کسانی مثل عنابستانی باید از نمایندگی خلع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
تو راست میگی یک سوال سربازی که سیلی خورد کجاست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۳:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اگه قراره همه 100 درصد به سربازی بروند پس این خرید و رشوه برای خرید سربازی چیه؟ شماها بگید نیست ولی ما هر کسی رو پولدار میشناسیم نرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
بااین عنابستانی باید برخورد جدی کرد تادیگه این سیلی زدن ها تو این نماینده نماها و دادستان نماها مد نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
درود بر این سردار عزیز، بعضی افراد سیاسی با کارهای پوپولیستی میگن سرباز اختیاری در صورتی که کشورمون با توجه به ناامنی کشورهای همسایه و وسعت کشورمون به حدود هشتصد هزار نیروی رزم، در زمان صلح نیاز داره و الان شاید پونصد هزار نیرو داشته باشیم. حتی حقوق این سرباز ها هم به ندرت پرداخت میشه و اونوقت صحبت های عجیب و غریبی از سلبریتی های بیسواد و سیاسی های جنجالی میشنویم. اگه میخواهید کار درستی انجام بدید با اون نمایندگان و افراد خاطی که در طی این چند سال در مجلس قبلی و فعلی و در ارگان های دیگر از جمله دولتی و قضایی، به گوش سربازان سیلی زده اند برخورد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اینکه سربازی برای امنیت کشور دروغه
من خودم تو دوران سربازی هم کار نظافتی میکردم، هم کار اداری کردم و شبها هم باید پست میدادم. در صورتی که اکثر نیروهای رسمی کار خاصی نمیکردن
چرا این رسمی ها رو نمیفرستن مرز ؟ چه معنی داره فرد نظامی همش پشت میز بشینه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آخه هر کارمندی یه کاری انجام میده، مثلاً کارمند بانک و ادارات و ... هر کدوم یه کار خاصی انجام میدن اما نیروهای رسمی نظامی، کار اصلیشون همین حفاظت از مرزها و ... هست که اون رو هم انداختن روی دوش سربازها !!! پس خودشون دقیقاً چه کار اداری انجام میدن، واقعاً جای تعجبه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
حق سرباز رو بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اگ برا سربازا ارزش و احترام قائل بودین این نبود وضعیت سرباز خونه ها! یه خبر از سربازا بگیرین میفهمید چقدر ازشون برای کار های شخصی سو استفاده میشه!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۲۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام ،

حتما می دانستیم که توانستیم مسیر را با موفقیت تا اینجا طی کنیم ،
اما اینجا ثمره دانسته هایمان است ، اینجا هفتاد دانه از یک دانه است ،
نه گندم از جو رویاندن و جو از گندم رویاندن ،

این بخش حاضر خیلی سخت است ،


الهی لا تکلنی علی نفسی طرفة عین ابدا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
سربازی ظلم در حق جوانان است کارهایی را باید انجام دهند که هیچ ربطی به آنها ندارد.
در زمان جنگ هم سرباز بگیری بود الکی نگید
چرا باید جوانان همه کار بکند تا به شرایط استخدام برسند ولی بعد این همه سختی باز هم کار پیدا نمی کنند
چرا همه مسئولان انگار سر جنگ با ملت و به‌خصوص جوانان دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مجلس انقلابی تون هم دیدیم!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مجمع نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس هم به طور خیلی بچه گانه ای گفت که نظرش ممتنعه و هیچ برخوردی با نماینده نکردند.قانون گذار قانون را زیر پا میگذارد وای به حال بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
نماینده پررو را هیچ کاری نکردن ومجازاتی برایش در نظر گرفته نشد این میشود که بقیه نمایندگان هم فکر میکنن هر کاری که دلشلن بخواهد ازادن که انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
بعد انتظار هم دارند که با میل و اشتیاق بریم سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
این بود مجلس انقلابی سیلی میزنن به مردم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
وقتی نمایندگان پرتوقع هنوز روی صندلی مجلس ننشسته خواهان خودروی شاسی بلند هم هستند و به خودرو دنا توربو هم راضی نیستند : انتظار زیادی نباید داشت.
آخرین اخبار