لزوم توجه نهاد‌های فرهنگی به هنر نمایش

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان قزوین در هنر نمایش، خواستار توجه نهاد‌های فرهنگی استان به این موضوع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سعید انبارلویی، مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در نشست مشترک صداوسیما و حوزه هنری با فعالان هنر تئاتر استان قزوین با بیان اینکه نمایش یک هنر مقدس است، گفت: استان قزوین ظرفیت‌های عظیمی در هنر نمایشی دارد و این امر مستلزم توجه نهاد‌های مختلف است.

وی با اشاره به استقبال صداوسیمای مرکز قزوین از فعالیت‌های گروه‌های نمایشی استان افزود: صداوسیمای مرکز استان همواره به دنبال انعکاس فعالیت‌های نمایشی استان بوده و این امر بار‌ها در بخش‌های مختلف صداوسیمای مرکز قزوین کاملا محسوس است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان در ادامه با اشاره به پخش آیتم‌ها و برنامه‌های مختلف از صداوسیما در زمینه فعالیت‌های هنری استان اظهارداشت:در بخش خبر باکس فرهنگی و هنری به طور مداوم تولید و از آنتن شبکه استانی پخش می‌شود.

انبارلویی به تولید برنامه‌های مختلف از معاونت سیما اشاره و تاکید کرد: معاونت‌های مختلف صدا، سیما و خبر برنامه‌های متنوعی را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان تولید و پخش می‌کنند.

وی در خصوص تولید سریال در صداوسیمای مرکز قزوین نیز افزود: صداوسیمای مرکز استان آماده همکاری با فعالان هنر‌های نمایشی است.

انبارلویی در خصوص اهداف صداوسیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: رسانه استانی آماده شنیدن درد دل فعالان هنر‌های نمایشی است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین هنر خوشنویسی و تئاتر را دو مورد مهم و مورد تاکید صداوسیمای مرکز قزوین دانست.

وی در خصوص سوژه‌های ناب هنری نیز گفت: استان قزوین ظرفیت‌های عظیم فرهنگی، هنری و تاریخی دارد که می‌تواند بهانه هنر‌های مختلف باشد.

انبارلویی در ادامه اظهارداشت: کرونا موجب آسیب دیدن صنعت سینما و هنر نمایشی شده است.

سید محمد سالم، معاون فضای مجازی صداوسیمای مرکز قزوین نیز گفت: فضای مجازی بستر مناسبی در جهت معرفی هنر تئاتر استان است.

اقدامات مطلوب حوزه هنری در زمینه فعالیت‌های هنر‌های نمایشی

سید قاسم سید قوامی، کارشناس مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین نیز در جریان نشست مشترک صداوسیمای مرکز قزوین و حوزه هنری با فعالان هنر تئاتر استان گفت: حوزه هنری در استان در زمینه فعالیت‌های هنر‌های نمایشی اقدامات مطلوبی داشته است.

وی افزود: در زمینه فعالیت‌های نمایشی صداوسیمای مرکز استان می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های استان برنامه‌های متنوعی تولید کند.

سید قوامی با اشاره به هزینه‌های ساخت و تولید مجموعه‌های نمایشی اظهارداشت:صداوسیما در راستای ارائه تولیدات نمایشی می‌تواند از ظرفیت‌های با ارزش حوزه هنری بهره ببرد.

کارشناس مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان با اشاره به شیوع و گسترش کرونا افزود: به علت گسترش شیوع کرونا سالن‌های نمایش تئاتر استان تعطیل شده است و نمایش تئاتر روز‌های خلوتی را پشت سر می‌گذارد.

سید قوامی با اشاره به فرآیند تولید یک برنامه نمایشی خاطرنشان کرد: بار هزینه تهیه و تولید نمایش عملا موجب شده تا فعالان این عرصه مشکلات متعددی را تحمل کنند و صداوسیمای مرکز استان می‌تواند با ورود به این حوزه و انعقاد تفاهم نامه در این راستا یاری رسان فعالان عرصه نمایش شود.

لیلا روغن گیر از فعالان هنر نمایشی استان قزوین نیز گفت: استفاده از ظرفیت رسانه در بخش هنر‌های نمایشی می‌تواند موجب رونق این هنر شود.

در پایان نشست امروز از پوستر نمایش خیابانی تئارستان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.