وعده اتمام طرح های نیمه تمام شهری در قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم تکمیل طرح‌های نیمه تمام را اولویت مدیریت شهری عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اخوان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم  در جلسه امروز این شورا گفت:با توجه به سایه سنگین تورم بر اقتصاد کشور و اثرگذاری آن در اجرای طرح‌ها، مجموعه مدیریت شهری بنا دارد طرح جدیدی را در سطح شهر آغاز نکند و صرفا طرح‌های نیمه تمام و اولویت دار شهری را به پایان برساند.

او افزود:از بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی امسال نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی و ۸۰۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری درنظر گرفته شده است.


اخوان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ طرح نیمه تمام در سطح شهر وجود دارد گفت: پروژه قطار شهری، فاز ۵ عماریاسر، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تقاطع بلوار فردوسی و پیامبر اعظم (ص)، تقاطع میدان نماز و اتمام پل ۹ دی از جمله طرح‌های نیمه کاره‌ای است که در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری دارای اولویت هستند.


او  در ادامه با بیان این که بخش بزرگی از درآمد‌های شهرداری از مناطق ۱ و ۴ تامین می‌شود، گفت: مجموعه مدیریت شهری نگاهی منطقه‌ای ندارد و بودجه شهرداری براساس اولویت‌ها و ضرورت اجرای طرح‌ها اختصاص می‌یابد.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همچنین از بررسی عملکرد مالی شهرداری در سال ۹۸ در جلسه امروز شورا خبر داد وگفت: در این سال شهرداری ۱۶۰۰ میلیارد تومان درآمد تحقق یافته داشته، اما نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است که منجر به کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی شده است.


اخوان نوسان گسترده قیمت‌ها در سال ۹۸ را یکی از عوامل اصلی کسری بودجه شهرداری عنوان کرد وگفت: در کنار تورم لجام گسیخته، دولت نیز بخشی از تعهدات خود را به شهرداری پرداخت نکرده که باعث کسری بودجه شهردار در سال ۹۸ شده است.

او با اشاره به نمره مردودی بودجه شهرداری در حسابرسی‌های صورت گرفته گفت: عامل اصلی نمره مردودی در نظرگرفتن حسابرسی نقدی به جای حسابرسی تعهدی است در صورتی که بسیاری از طرح‌های شهرداری به صورت تعهدی و با اوراق قرضه و مشارکت ساخته و به بهره برداری می‌رسند.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم همچنین به تذکرات بودجه‌ای نمایندگان شورای اسلامی شهر قم به شهرداری خبر داد وگفت: این تذکر‌ها بیشتر در قالب تخصیص بیشتر منابع برای ساخت پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر و ساماندهی نیرو‌ها متناسب با کیفیت کار اختصاص داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار