محمود عباس برای معاینات پزشکی و دیدار با مرکل عازم آلمان شد

منابع خبری از سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آلمان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری فرانسه، یک منبع دفتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد محمود عباس‏، ۸۶ ساله، امروز دوشنبه در راه آلمان است و قرار است در آنجا آزمایش‌های پزشکی معمول را انجام دهد و با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد «عباس مقر خود را در رام الله در کرانه باختری ترک کرد. وی با یک بالگرد اردنی عازم اردن شد و قرار است از آنجا به آلمان سفر کند».

 این منبع بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد وی سه روز در آلمان اقامت خواهد داشت و با آنگلا مرکل دیدار خواهد کرد و معاینات پزشکی معمول را انجام می‌دهد».

در سال ۲۰۱۸‏ ‏، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مدت بیش از یک هفته به علت ذات الریه در رام الله بستری شده بود. این امر گمانه زنی‌ها را درباره آینده وی و جانشینش برانگیخته بود.

سفر وی به آلمان در حالی اعلام شد که عباس در صحنه سیاسی خود را شکننده می‌بیند. براساس فرمانی که وی ماه ژانویه امضا کرد‏، انتخابات پارلمانی قرار است ۲۲ مه و انتخابات ریاست جمهوری ۳۱ ژوئیه برگزار شود. این نخستین انتخابات سازماندهی شده از سال ۲۰۰۶ به شمار می‌آید.

در نظر سنجی‌های انجام شده، عباس در پایین‌ترین سطح محبوبیت قرار دارد و برعکس مروان برغوثی رقیب وی ‏ (یک مقام بلندپایه فتح که در اسرائیل زندانی است)‌‏ یا اسماعیل هنیه‏، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از بخت بالایی برخوردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار