واشنگتن: در مذاکرات وین لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تشریح اقدامات آتی واشنگتن در نشست وین اظهار کرد: در این مذاکرات لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، طبق توافق صورت گرفته میان اعضای حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است این مذاکرات در روز سه شنبه و به صورت حضوری در وین دنبال شود.

مذاکراتی که واکنش‌های بسیاری را در پی داشته و مقامات کشورمان نیز بر این موضوع تاکید کرده اند که هیچگونه دیداری با مقامات آمریکایی نخواهند داشت.

از این رو و با توجه به برگزاری این نشست جلینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با حضور در یک جلسه توجیهی درباره برجام، اظهار کرده است که؛ واشنگتن لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کند.

وی تاکید کرد: طی جلسه روز سه شنبه تنها به گام‌های تسهیل تحریم‌ها بررسی می‌شود.

جلینا پورتر در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه واشنگتن قصد دارد پیرامون گام‌های هسته‌ای ایران که باید برای بازگشت به سازگاری با «برنامه جامع اقدام مشترک» بردارد بحث کند، گفت: آمریکا به لغو هیچ تحریم خاصی فکر نمی‌کند.

رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران که قرار است ریاست تیم آمریکایی در نشست وین را بر عهده داشته باشد نیز چندی پیش در مصاحبه خود با شبکه «پی‌بی‌اس»، با تاکید بر اینکه ایران به پایبندی کامل به توافق برگردد، مدعی شد: واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

وی تصریح کرد:آمریکا از این موضوع اطلاع دارد که برای بازگرداندن ایران به پایبندی، واشنگتن باید تحریم‌هایی را که با برجام ناسازگارهستند را لغو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
رهبری خیلی صریح و سلیس و واضح فرمودند که تا تحریم ها برداشته نشود و راستی آزمایی نشود گفتگویی با آمریکا نداریم مقامات دولت نیزگفته اند که در این شرایط نیازی به گفتگو نیست ، حال آمریکا با سابقه خروج از برجام و تمدید و تشدید تحریم ها می گویند که هیچ تحریمی حذف نمی شود پس آمریکا ها گفتگو را برای چه هدفی می خواهند؟ ؟ ؟ و ایران چرا باید با چنان ... گفتگو کند و آیا معنا و نتیجه ای غیر از تسلیم و تحقیر دارد؟ ارو پا نیز همان روش و برنامه را به شیوه دیگر ادامه دادند و لذا گفتگوی با آنان نیز معنا ندارد.
اگر مقامات آمریکا گوش شنوا نسبت به حق ایرانیان ندارد ، مقامات ما که فارسی بلدند!!!!
Germany
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
تا این دولت فعلی ایران روی کار است. غربیها بر ما غلبه خواهند داشت.
غربیها فهمیده اند فقط در این دو ماه می تواند از ایران امتیازاتی که می خو اهند بگیرند!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
دولت تدبیر و امید داره خودش را خفه میکنه برای یک توافق با آمریکا گرچه نمایشی باشد و بی اهمیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
ما باید رو موضع خودمون پافشاری کنیم و تا آمیکا تحریم ها بر نداشت مذاکره ای هم در کار نباشد و یه مهلت یه ماهه هم بدهیم در صورت عملی نشدن غنی سازی به بالای 20درصد افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر شده وزارت خارجه ایران تعهد بدهد که در صورت لغو تحریم جواد ظریف تمام مراکز غنی سازی اورانیوم را با لودر و بمب برای همیشه دولت حسن روحانی صاف می کند فعلأ برای سه شنبه آینده کافی است تا چراغ سبز ی باشد برای آمریکا و اروپا که ایران برای نابودی برنامه موشکی خود ورفتار منطقه‌ای هم آماده مذاکره است به شرط دریافت تابعیت برای تمام مقامات دولتی که میخواهند وخانواده هایشان وواریز پول های بلوکه شده ملت ایران به حساب شخصی مقامات دولتی در خارج از ایران. الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۱۰:۲۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
احمق تر از آمریکایی جماعت وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
آمریکایی ها احمق نیستند بلکه استعمار گرانی هستند که می خواهند با کمترین هزینه برای خود و بیشترین هزینه برای دیگران به نیات خبیث خود برسند انان مفت خوران عصر جدید استعمار هستند. آنان قلدران عصر توحش وایکینگ ها با به همراه داشتن سابقه چپاول گری انگلیس و تاریخ درخشان تاسیس آمریکا با کشتار سرخپوستان و بردگی سیاه پوستان و البته کشتار اتمی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
دولت تدبیر امید =دولت تحقیر و خفت و خواری
Netherlands
reza
۰۹:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
طرف آمریکائی که هم نقض کننده اولیه قراردادJCPOA بوده( باراک اوباما و جان کری پس از 5روز وتصویب جلسه شورای امنیت سازمان ملل ) و هم نقض کننده ثانویه (ترامپ) با زبانی بسیار سلیس و روان و شفاف میگوید: در نشست وین تضمین لغو هیچ تحریمی را نمی کنیم.........پس چه؟ لزومی دارد که طرف ایرانی بر سر میز مذاکره حاضر شود؟ آیا؟ زمانی که با سرعت یک امضاء طرف آمریکائی با قلدرمآبی از برجام خارج شد این حرکت در حضور اعضاء امضاء کننده برجام بر سر میز مذاکره انجام شد؟ تا اینکه حالا برای برگشت خاطی و یاغی بر سر میز مذاکره تمام امضاء کنندگان به سر میز مذاکره برگردند و حاضر باشند؟....درثانی ایران چرا؟ باز هم باید کوتاه بیاید؟.......
چرا؟ ایران با قبول همین بازگشت بر سر میز مذاکره خواسته یا ناخواسته به طرف آمریکائی امتیاز میدهد؟ و 10 ده ها و صد100ها دلیل و سند دیگر که بازگشت ایران بر سر میزمذاکره یعنی امتیاز رایگان به طرف آمریکائی دادن با وجود اینکه ناقض قراردادJCPOA می باشد.....فقط کافی است طرف آمریکائی که بدون حضور ایران و دیگر امضاء کنندگان با همان سرعت خروج از برجام به اقدام عملی برای انجام تعهدات مفادقراردادJCPOA برگردد یعنی لغو کامل تمام تحریم ها.......همین و بس رجال سیاسی ما در مجلس شورای اسلامی و دولت و ملت و خبرگان رهبری باید همه و همه یک جمله را صریح و شفاف تکرار متواتر و مکرر کنند که همان سخن مقام عظمای رهبری است یعنی: ""لغو کامل تحریم ها بصورت یکجا""و دادن تضمین بین المللی و جهانی به ایران که از تصویب جلسه شورای امنیت سازمان ملل هم محکم تر و قوی تر باشد......تمام والسلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
دولت به حرف هیچکس جز بایدن گوش نمی‌دهند اگه اینبار هم قرارهای فقط امتیاز بده با دولت چکار باید کرد. آیا قوه قضائیه جرات پیگیری این تخلف بزرگ رادار. و یا فقط قاطعیتش برای چک برگشتی و مردم عادی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
عدم لغو تحریمهای امریکا و حضور در مذاکرات وین برای ایران چه ضرورتی دارد همچنین حضور نمایندگان ایران در جلسه ای که امریکائیها پس از خروج از برجام و حضور غیر موثر انها هیچ ضرورت و فایده ای و شک در این کار غیر عاقلانه را هم بدنبال خواهد داشت پس در این دور از دیدار های سیاسی گفتکوی موثر و مفید بفایده ای هم متصور نیست بجز بازگشت بدون هزینه برای امریکا که پیروزی برای انان محسوب خواهد شد.
آخرین اخبار