ضرورت بهینه‌سازی شبکه فیبر نوری فرودگاه یاسوج

ارتقاء و بهینه سازی پوشش ارتباطی و اینترنت برای توسعه فرودگاه یاسوج ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یاسوج گفت: ارتقاء و بهینه سازی پوشش ارتباطی و اینترنت و اختصاص شبکه فیبر اختصاصی ضرورتی برای توسعه فرودگاه یاسوج است.

سید فرزاد نجات‌نیا افزود: زیرساخت ارتباطی خصوصاً هوایی یکی از مولفه های مهم در توسعه هر منطقه محسوب می‌شود، که برای سرمایه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است.

‌وی با اشاره به برنامه‌ریزی فرودگاه یاسوج برای ارتقاء و توسعه پروازها به یازده پرواز در هفته، ادامه داد: افزایش پروازها در راستای جذب گردشگران و تورهای هوایی سیاحتی زیارتی به مشهد، و در دراز مدت به راه اندازی پرواز عتبات و همچنین اتصال استان به تاکسی هوایی فارس توسط شرکت ماهان، می‌تواند نقطه عطفی برای بحث صنعت توریسم خصوصاً در حوزه سلامت باشد.

نجات نیا عنوان کرد: در همین راستا عدالت ارتباطی و پوشش ارتباطی و اینترنت فرودگاه یاسوج به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه استان ارتقاء و بهینه سازی خواهد شد.

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یاسوج گفت: در کوتاه مدت احداث نیوسایت همراه اول در بله‌زار پیش بینی شده و در برنامه فاز ۸ مخابرات ایران با هدف کم کردن ترافیک دیتا در این منطقه پرجمعیت اقدام جدی در پوشش ارتباطی و پهن باند (اینترنت) به حساب خواهد آمد.

‌وی بیان کرد: نظر به برنامه توسعه‌ای فرودگاه و نیاز به بستر فیبر نوری اختصاصی، هماهنگی لازم از طریق شبکه فیبر نوری شرکت ارتباطات زیرساخت (یاسوج-مالخلیفه) انجام خواهد پذیرفت.

انصاری مدیر فرودگاه یاسوج توجه به باربری هوایی و صنعت توریسم، گردشگری و راه‌اندازی خطوط جدید هوایی با اضافه کردن دو ایرلاین معراج و پارس را از مهمترین برنامه‌ها برای فرودگاه یاسوج دانست.

انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.