نخست وزیر عراق در سفری رسمی عازم امارات شد

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که مصطفی الکاظمی به منظور تقویت روابط در عرصه‌های مختلف در رأس هیئتی عازم امارات شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز (یک‌شنبه) در سفری رسمی عازم امارات متحده عربی شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الکاظمی در رأس هیئتی دولتی صبح امروز بغداد را به مقصد امارات ترک کرد تا در دیدار با مقامات این کشور درباره تقویت روابط در عرصه‌های مختلف گفتگو کنند.

این سفر بعد از سفر روز چهارشنبه گذشته الکاظمی به عربستان انجام می‌شود که  طی آن با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان دیدار کرد و  درخصوص همکاری در زمینه‌های مختلف گفتگو کرده و چندین یادداشت تفاهم را امضا و توافق‌های دوجانبه‌ای را منعقد کردند.

در بیانیه مشترک عراق و عربستان پس از سفر مصطفی الکاظمی، بر مواردی همچون اهمیت هماهنگی در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و تجاری، تشکیل صندوق مشترک با سرمایه ۳ میلیارد دلار که ضامن مشارکت بخش خصوصی دو طرف است، تقویت فرصت‌های سرمایه گذاری شرکت‌های سعودی در عراق، و اتمام پروژه اتصال برق بین عراق و عربستان به خاطر اهمیت آن برای دو کشور تاکید شد.

ضرورت تلاش برای حمایت از امنیت و ثبات در منطقه و ادامه هماهنگ سازی‌ها در زمینه نفت، حمایت عراق از طرح پیشنهادی عربستان برای پایان دادن به بحران یمن، و حمایت عراق از دو طرح سعودی موسوم به طرح سبز و خاورمیانه سبز از دیگر موارد این بیانیه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار