بهسازی و روکش ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان در سال ۱۴۰۰ بهسازی و روکش خواهد شد.

مسعود رستمی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه در همین زمینه تمهیدات لازم برای اجرای این عملیات پیش بینی شده است، افزود: دستور کار پیمانکاران مربوطه و آغاز به کار کارخانه آسفالت‌ها ابلاغ شده، تا با مساعد شدن شرایط جوی عملیات روکش آسفالت، لکه گیری، اجرای ماسه آسفالت، درزگیری و غیره. در راه‌های دارای اولویت استان همدان آغاز شود.

او تأکید کرد: استان همدان دارای چندین کریدور مهم و ترانزیتی بوده که از جمله آن محور‌های همدان-تهران، همدان-اراک، همدان-کرمانشاه و همدان-سنندج است و به همین دلیل وضعیت راه‌های استان همدان اهمیت و نقش موثری در حمل ونقل جاده‌ای کشور دارد.

معاون راهداری استان همدان با بیان اینکه هدف از نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی، افزایش عمر محور و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه است، تصریح کرد: اولویت راهداری استان برای بهسازی و روکش آسفالت به ترتیب راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن راه روستایی آسفالته، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰ کیلومتر نیز بزرگراه است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.