بسته اخبار حوادث ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

دستگیری شرور مسلح در"چابهار / هتک حیثیت به قصد انتقام جوئی و کدورت قبلی!

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری شرور مسلح در"چابهار"

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عامل شرارت‌های سریالی در شهرستان "چابهار" خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت سریالی فردی مسلح در شهرستان "چابهار" و ایجاد نا امنی و رعب و وحشت عمومی توسط این فرد از طریق قدرت نمایی با سلاح گرم، زورگیری، راه اندازی نزاع‌های دسته جمعی و عربده کشی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او  افزود: تحقیقات پلیس برای دستگیری این شرور تحت تعقیب ادامه داشت، تا اینکه چند روز قبل اطلاعاتی در خصوص تردد این وی در سطح شهرستان "چابهار" به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: سرانجام مأموران انتظامی شهرستان "چابهار"، با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات تخصصی مخفیگاه این شرور را شناسایی و طی هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را داخل مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار طاهری عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه این شرور، یک قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس، در برخورد با اشرار و اخلال گران امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست، تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه و غیر قانونی افراد فرصت طلب، در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰، موضوع را به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

هتک حیثیت به قصد انتقام جوئی و کدورت قبلی!

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی فردی در پی دسترسی به اطلاعات شخصی همکار خود به قصد هتک حیثیت وی خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا "رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه شخصی با سوء استفاده از تصاویر شخصی اش، پس از ایجاد صفحات متعدد در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال پیام‌های متعدد به اقوام و خانواده شاکی نموده که این امر منجر به هتک حیثیت وسلب آرامش وی شده است.

او  افزود: در نتیجه اقدامات فنی و تخصصی بعمل آمده عامل انتشار تصاویر شخصی و ایجاد مزاحمت‌های صورت گرفته شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا استان عنوان کرد: در تحقیقات تکمیلی و بررسی جزییات نوع دسترسی به اطلاعات شخصی افشاء شده مشخص شد، بدلیل مشکل فنی بعمل آمده برای تلفن همراه شاکی در دوران اشتغال به کارش بواسطه اعتمادی که به همکار خود داشته تلفن همراه معیوب خود را به وی سپرده تا نسبت به تعمیر آن اقدام نماید، متهم پس از رفع عیب تلفن همراه مذکور از تصاویر شخصی و شماره‌های ذخیره شده در دفترچه تلفن همراه شاکی یک نسخه کپی برداری نموده و سپس تلفن همراه را به نامبرده تحویل می‌دهد.

سرهنگ کیخا با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و با توجه به اینکه فرد مجرم ساکن استان دیگر بوده و به صورت نیابت قضایی پرونده برای سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال و در دست پیگیری است، ادامه داد: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد، که متهم با انگیزه انتقام از شاکی بدلیل اختلاف و کدورت‌هایی بوجود آمده در محیط کاری اقدام به این کار نموده است.

رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان از شهروندان خواست، از نگهداری اطلاعات خصوصی در تجهیزات هوشمند اکیداً خودداری نموده و در صورت واگذاری، فروش یا تعمیر ابزار‌های هوشمند خود ضمن انتقال اطلاعات شخصی خود بروی حافظه‌های جانبی و قطع دسترسی‌های شخصی موجود در گوشی نظیر، حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و ... صرفاً به مراکز تخصصی معتبر مراجعه نمایند.

توقیف یک هزار و ۱۲۷ حلقه لاستیک قاچاق در "ایرانشهر"

با تلاش مأموران پلیس استان در شهرستان "ایرانشهر" یک هزار و ۱۲۷ حلقه لاستیک خودروی سبک و سنگین قاچاق، قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سرهنگ "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: ماموران انتظامی "ایرانشهر" با اشراف اطلاعاتی خود از انتقال یک محموله بزرگ لاستیک قاچاق، از مبدأ بندر "چابهار" به مقصد مناطق مرکزی کشور، از طریق محور‌های مواصلاتی آن شهرستان مطلع شدند.

او  افزود: مأموران با رصد و کنترل محور‌های مواصلاتی، سرانجام روز گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور"ایرانشهر–بم"، کامیون حامل لاستیک‌های قاچاق را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازرسی از کامیون توقیف شده، یک هزار و ۱۲۷ حلقه لاستیک کشف که ارزش محموله توقیف شده توسط کارشناسان اداره گمرک استان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار طاهری با بیان اینکه در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی استان با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی تاکید و خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است و شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

یک کشته در تصادف عابر با سواری ۴۰۵ در خیابان دانشگاه زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از فوت خانمی بر اثر تصادف با یک دستگاه پژو ۴۰۵ دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی بیان داشت: در پی گزارش یک فقره تصادف در خیابان دانشگاه شهرستان زابل، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۳ به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران و بررسی صحنه مشخص شد یک خودروی پژو ۴۰۵ با خانمی برخورد کرده است که بلافاصله نیرو‌های امدادی، این پیرزن را که به شدت مصدوم شده بود به بیمارستان امیر المومنین (ع) انتقال دادند ولی متاسفانه وی به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلوی راننده سواری اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان به رانندگان توصیه کرد:قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کشف ۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق توسط ماموران "پاسگاه هیچان"

با تلاش و سرعت عمل ماموران پاسگاه انتظامی"هیچان" شهرستان نیکشهر سارق سیم و کابل‌های برق حین سرقت دستگیر و ۵ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ " محمود رضا صادقی  گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت سیم و کابل برق در یکی از روستا‌های حومه شهرستان نیکشهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او  اظهار داشت: بلافاصله تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی " هیچان " به محل مورد نظر اعزام و فردی را بالای تیر چراغ برق در حال بریدن سیم‌های برق روستا مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر افزود: سارق با دیدن ماموران با پایین آمدن از تیر چراغ برق قصد فرار از محل را داشت که با سرعت عمل ماموران در یک اقدام ضربتی دستگیر و به پاسگاه انتظامی منتقل شد.

سرهنگ صادقی بیان داشت: متهمجهت تحقیقات تخصصی بیشتر به پلیس آگاهی شهرستان انتقال داده شد و در بازجویی‌های به عمل آمده توسط ماموران پلیس آگاهی به ۵ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از متهم یک عدد سیم چین فلزی، یک عدد قیچی و مقدار ۵۰ متر سیم و کابل برق کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار