وضعیت شهربابک نارنجی شد

فرماندار شهربابک گفت: به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط بعضی از مردم وضعیت کرونایی شهربابک نارنجی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، قاسم شمسی فرماندار شهربابک در جلسه ستاد مدیریت مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرستان شهربابک گفت: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط بعضی از مردم، آمار افراد مبتلا به کرونا در شهربابک در یکی دو هفته اخیر افزایش داشته به طوری که این شهرستان را در وضعیت هشدار (نارنجی) قرار داده است.

او افزود: با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان شهربابک، از امروز به مدت دو هفته برای کنترل این بیماری محدودیت‌هایی در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است.

شمسی به تعطیلی آموزشگاه‌های موسیقی، زبان، مهد کودک ها، سینما، باشگاه‌ها و استخر‌های ورزشی، چایخانه و قهوه خانه‌ها (مراکز عرضه قلیان) به مدت دوهفته اشاره و بیان کرد: کلیه مراکز آموزشی از جمله دانشگاهها، مدارس و موسسات آموزشی، فعالیت آموزشی را صرفاً به صورت مجازی انجام خواهند داد.

او از تعطیلی تالار‌های پذیرایی از روز سه شنبه۱۷ فروردین ماه به مدت دوهفته خبر داد و بیان کرد: روز پنج شنبه ۱۹ فروردین ماه ورود به آرامستان‌ها در شهربابک و شهر‌های اقماری ممنوع است.

شمسی با بیان اینکه مشاغل گروه سه و چهار و جمعه بازار تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، افزود: برگزاری کلیه مراسم ها، همایش ها، سمینارها، جشن‌های آئینی و ... تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

او به ممنوعیت ارسال پیامک انبوه برای کلیه مراسم‌ها تاکید کرد و گفت: نماز جمعه و نماز جماعت ادارات و مساجد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرماندار شهربابک با اشاره به اینکه ادارات با ظرفیت ۵۰ درصد پرسنل فعالیت کنند و در ادارات خدمت رسان دو سوم کارکنان حضور داشته باشند، بیان کرد: جلسات غیرضروری نباید در سطح ادارات شهرستان برگزار نشود.

او گفت: تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۲ شب تا ۳ صبح ممنوع است و در صورت رعایت نکردن، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

شمسی با بیان اینکه ورود خودرو‌های غیر بومی به شهربابک و خروج از شهرستان ممنوع است جریمه ۵۰۰ تومانی اعمال می‌شود، تاکید کرد: مسافرانی که وارد شهربابک شده اند تا دوشنبه فرصت دارند این شهرستان را ترک کنند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

فرماندار شهربابک ضمن تشکر از تلاش‌های بی وقفه کادر درمان شهرستان، گفت: به کلیه شهروندان هشدار داده می‌شود که علت بسیاری از موارد ابتلا به بیماری که متاسفانه منجر به وخامت حال و یا فوت فرد مبتلا شده است، دورهمی‌های خانوادگی، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسمات ترحیم، شادی است، بنابراین توجه جدی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: تردد خودروها ، وضعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار