سالاری خبر داد:

اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و جزئیات پرداخت‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز ۱۴ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی مطالبه تقریبا ۱۲، ۱۳ ساله و به حقی است که در سال گذشته مرحله اول آن انجام شد، بعد از آن صندوق‌های دیگری هم در مهر ماه همسان سازی حقوق را انجام دادند، لذا برای اینکه یک تناسبی بین صندوق‌ها شکل بگیرد و شکاف و تبعیضی نباشد، نیاز بود ما یک مرحله دیگری هم متناسب سازی را اجرا کنیم.
 
وی ادامه داد: به عبارتی متناسب سازی مرحله دوم اجرا شد، آن چیزی که در فروردین ماه اتفاق افتاد و و در حال رخ دادن است، این هست که ما مجموع پرداختی که بابت مستمری و حقوق بازنشستگان در فروردین خواهیم داشت، نسبت به ۱۳ ماه قبل، یعنی نسبت به اسفند ۱۳۹۸ حدودا ۱۳۰ درصد افزایش دارد، یعنی بیش از ۲.۳ برابر خواهد بود.
 
سالاری گفت:در صندوق بازنشستگی کشوری هم همین عدد است، آن‌ها دو مرحله همسان سازی و دو مرحله افزایش سنواتی اول سال انجام دادند و ما هم برای اینکه به این حدود ۱۳۰ درصد برسیم، دو مرحله متناسب سازی یعنی یکی در مرداد ماه سال گذشته و یکی هم در فروردین ماه امسال و دو مرحله هم افزایش سنواتی اول سال با اعمال ماده ۹۶ را انجام دادیم.
وی بیان کرد: میزان پرداخت کلی در مقایسه صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی حل شده، این وضعیت کلی است و انشاءالله در فیش حقوقی فروردین ماه هم اعمال  و پرداخت خواهد شد. در اسفند ماه هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شد که مربوط به اسفند ماه است و تلقی می شود که از حقوق فروردین ماه کسر نخواهد شد.
 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از لحاظ فنی هم امکان این را دیده ایم که بتوانیم احکام را صادر کنیم و بر همین مبنا پرداخت حقوق فروردین ماه را انجام دهیم.
 

وی افزود: در اسفند ۹۸ آنچه صندوق بازنشستگی کشوری می‌پرداخت نسبت به فروردین ۱۴۰۰ حدود بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. ما تلاش کردیم مشابه آن‌ها افزایشی داشته باشیم و عدالتی برقرار شود.

وی بیان کرد: نسبت به فروردین ۹۸ مجموع پرداختی ما به بازنشستگان ۶۸۰۰ میلیارد تومان بود که به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد و حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم مقداری بیشتر است.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
علی غمخوار
۱۱:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام از کار افتاده ها که بیشتر حقوقشون با این مخارج سر سام اور خرج دوا و دکترشون میشه همشون به خاک سیاه نشتن دولت به فکرشون نیست چرا باید حقوقشون از بازنشسته ها کمتر باشه اونا که تا جایی که میتونستن کار کردن و بیماری اونا رو از کار کردن باز داشته اخه حقوق باز نشسته ها چیه که از کار افتاده ها هنوز از اونا کمتر میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
همسان سازی بایدبیشترحدااقل بگیرهاراپوشش دهدولی بافرمولهایی که محاسبه می کنند برعکس است بیشتر کسانی که حقوقشان بالاست راپوشش میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سازمان تحقیراجتماعی بااعدادوکلمات بازی نکن بازنشسته حق حیات دارد !! این افزایش حقوق نیست بلکه فرسایش روح روان بازنشستگان دراثرناحق بودن استدلالهای آبکی به اصطلاح مدیران می باشد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا دولتها از منابع تامین اجتماعی(دسترنج کارگران ،مبلغی که از هزینه خورد وخوراک زن وبچه کارگران زده میشه تا بعنوان بیمه پرداخت کنند) برداشت میکنند!!!!!!!!!!!؟ با یک حساب سر انگشتی اگر کسی 30درصد از مبلغی ثابت حقوقش را در سپرده با نکی با سود پله کانیقرار دهد محاسبه کنید ببینید چه مبلغ هنگفتی بعد 30سال سابقه به دست میاد که حداقل میشه 5برابر حقوق فعلی به بازنشستگان حقوق داد. واگه توی تولید پر سود بره حتی از اونهم بالاتره!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اینطوری بازهم فاصله با بازنشتگان کشوری زیاده، پس اون همه بودجه رو چکار میکنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
الهی شکر الهی شکر خدایا شکرت ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۹:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا معلولان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نمی دهند تا زندگی راحتی داشته باشند؟ بیشتر بازنشستگان شغل2 دارند، معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل سخت در عذابند این چه دولت ومجلسی است، پیش خودشون می گویند یه چندر غازی بدید به اینا از گرسنگی نمیرند این ننگ برای دولت و مجلسی است که شعارش حمایت از محرومان است بودجه رتبه بندی فرهنگیان از 5هزار میلیارد شد15هزارمیلیاردتومان اما برای اجرای قانون حمایت از معلولان بودجه نیست، چرا افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل را به درصد می گویید خجالت می کشید بگویید 15هزار تومان، تحریم ها هم برداشته شود به نفع بازنشستگان فرهنگیان و کارمندان است، بس کنید این همه شعار و فیلم بازی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام حقوق را با سال 98مقایسه مکنید لطف کنید ماشین پراید را هم مقایسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ولی انگار برای ما 800 هزار تومان بیشتر شد نه یک میلیون و 200.
اون وقت افزایش 25 درصدی امسال چی می شه؟
Germany
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
طلا از صبح امروز با کاهش شدید مواجه شده


سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهرات تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام کسی که باز نشسته هست که دیگر بچه کوچک ندارد که حق اولاد به او تعلق بگیرد که فرمودند با دو بچه چهارملیون ودویست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اگه حقوق ها رو با ۹۸ مقایسه میکنید که ۱۳۰ درصد حقوقها افزایش پیدا کرده اینم مینوشتید که از سال ۹۸ تورم متوسط ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده
آخرین اخبار