پلیس فتا، درخصوص تماس‌های ناشناس خارجی هشدار داد

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: پس از دریافت تماس از دست رفته از شماره‌های ناشناس خارجی، آن‌ها را مسدود کنید تا در مقابل مجرمان ایمن بمانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: تماس‌های ناشناس خارجی به شهروندان و شیوه‌های مشابه آن با هماهنگی برخی اپراتور‌های خارجی و با هدف کسب درآمد غیرقانونی از مشترکان اپراتور‌های سایر کشور‌ها با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد. 

او افزود: مجرمان با استفاده از تماس گیرنده‌های خودکار و به صورت نرم افزاری با تعداد زیادی از شماره‌ها، یک یا ۲ تماس کوتاه برقرار کرده تا تماس از دست رفته روی گوشی طرف مقابل ثبت شود.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه افراد نیز پس از دیدن تماس‌های از دست رفته، به گمان اینکه تماس مهمی را از دست داده‌اند و یا از روی حس کنجکاوی و بدون دقت به داخلی یا خارجی بودن شماره، اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ها می‌کنند، تصریح کرد: به این شکل هزینه‌های سنگین تماس بین المللی به آن‌ها تحمیل می‌شود.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: پس از برقراری تماس با شماره مورد نظر، اپراتور پاسخ داده و سعی می‌کند با صحبت در مورد موضوعات مختلف مانند پذیرفته شدن در لاتاری و برنده شدن جایزه‌های متنوع، مکالمه را طولانی کند تا درآمد بیشتری نصیبشان شده و از طرفی حساب شما را خالی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از آن‌ها دارای اپراتور نرم افزاری هستند و در صورت تماس با آن‌ها پیام ضبط شده برای شما پخش می‌شود، این پیام‌ها اغلب به زبان انگلیسی و در بعضی مواقع به صورت فارسی و عربی نیز پخش می‌شود، تصریح کرد: توصیه ما به شهروندان این است که در صورتی که مکالمات بین المللی ندارند به این تماس‌ها اعتنا نکرده و آن‌ها را نادیده بگیرند و نیز اگر منتظر تماس آشنایان و نزدیکان خود که سفر کرده اند را به یاد داشته باشند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پلیس فتا ، تماس تلفنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.