رئیس‌جمهور آرژانتین کرونا گرفت

«آلبرتو فرناندز» اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده است و علائمی چون تب و سردرد خفیف دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العین الاخباریه، «آلبرتو فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین امروز (شنبه) اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

او در حساب توییتری خود نوشت: من می‌خواهم به همه اطلاع دهم که در پایان روز و بعد از تب و سردرد خفیف، تست ویروس کرونا را انجام دادم که نتیجه آن مثبت شد.

آلبرتو فرناندز افزود: بگذارید همه بدانند که من از سلامتی خوبی برخوردار هستم. می‌خواستم تولد خود را جشن بگیرم که جایگزین چنین اخباری شود با این حال، روحیه خوبی دارم و از اظهار محبت بسیاری از کسانی که این مناسبت را به یاد داشتند، احساس خوبی دارم.

رئیس جمهور آرژانتین که به علت کمک به رئیس‌جمهور سابق بولیوی و «نجات جان» او، به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شده بود، با افشای دریافت واکسن کرونا از سوی دوستان وزیر بهداشت آرژانتین پیش از آغاز رسمی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این کشور، از وزیر خود خواست هر چه سریعتر از این سمت کناره گیری کند.

دانشگاه جان هاپکینز دیروز جمعه اعلام کرد که آرژانتین ۱۴، ۴۳۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرده است که مجموع موارد ابتلای تایید شده را به دو میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۵۱ مورد افزایش داد.

بر اساس آمار این دانشگاه ۸۳ مورد مرگ و میر جدید در نتیجه آلودگی به ویروس در آرژانتین ثبت شده است و در مجموع مرگ و میر‌ها به ۵۵۹۴۱ مورد رسیده است.

آمار‌های وزارت بهداشت آرژانتین حاکی از این است که تاکنون تعداد افرادی که واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده اند به ۶۸۰۵۹۰ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت آرژانتین پیشتر اعلام کرده بود که قرار است ۳۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی، ۲۳ میلیون دوز واکسن آستزازنکا-آکسفورد و ۹ میلیون دوز واکسن نیز از طریق ساز و کار بین المللی کوواکس دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار