بیش از ۳۲ هزار نفر در بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۳۲ هزار و ۱۴۵ نفر در سال ۱۳۹۹ در دو بخش دولتی و خصوصی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی استان بیان کرد: پارسال، ۳۲ هزار و ۱۴۵ نفر در دو بخش دولتی و خصوصی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در ۱۰ شهرستان استان فرا گرفته‌اند.

 او با اشاره به تحقق ۹۷ درصدی آموزش‌های بخش خصوصی استان بوشهر در سال گذشته، افزود: آموزشگاه‌های خصوصی استان با تعهد آموزش یک میلیون و ۹۰۰ هزار و ۶۶۳ نفر ساعت، در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی یک میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۸۶ نفر ساعت آموزش را ارائه کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: ۱۲ هزار و ۳۶۴ نفر دوره در آموزشگاه‌های آزاد شامل ۷ هزار و ۴۹۹ نفر دوره برای زنان و چهار هزار و ۸۶۵ نفر دوره برای مردان برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


دراهکی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز ثابت و ۸ شعبه سیار دولتی در این استان، عنوان کرد: در مجموع ۲۰ هزار و ۵۸۱ نفردوره آموزش‌های مهارتی در قالب ۶۰۶ حرفه به صورت حضوری و مجازی در مراکز دولتی این استان در شرایط کرونایی و خاص جامعه ارائه شد.

او، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش ماهی در قفس، پروش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، تراش سی ان سی، عمران، و ... دانست و گفت: این دوره‌های آموزشی در بخش‌های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیر رسمی برگزار شد.

دراهکی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را فرصتی برای جوانان جویای کار برشمرد و  تاکید کرد: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی وحرفه‌ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است، اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و گا‌ه از این قابلیت بی اطلاع هستند که می‌طلبد رسانه‌های جمعی برای تحقق این مهم درکنارآموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.