پرس تی‌وی: ایران تا پیش از لغو کامل تحریم‌ها هیچ گفت‌وگویی با آمریکا نخواهد داشت

یک مقام بلند پایه ایرانی تاکید کرده که تهران تا پیش از لغو کامل تحریم‌ها، هیچ گفت‌وگویی با واشنگتن انجام نخواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام بلندپایه ایرانی در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفته که ایران تا پیش از لغو کامل تحریم‌ها هیچ گفت‌وگویی با آمریکا نخواهد داشت.

این مقام ارشد تاکید کرده است: تنها راه برای اینکه ایران از گام‌های اتخاذ شده خود در پاسخ به خروج آمریکا از برجام، عقب‎نشینی کند، این است که تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران طی ۳ سال اخیر و پس از خروج واشنگتن از برجام لغو شوند.

وی افزود: ایران هیچ چیزی را از کمیسیون مشترک برجام به جز لغو تمامی تحریم‌های آمریکا نخواهد پذیرفت.

این مقام ارشد به پرس تی‌وی گفته است: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، تمامی تدابیر اتخاذ شده بر اساس بند ۳۶ مندرج در برجام و در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا، لغو می‌شود.

در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید شده است: ایران هیچ طرحی را که اساس آن رفع گام به گام تحریم‌ها از سوی آمریکا باشد، نخواهد پذیرفت.

این مقام بلندپایه گفته است: طبق دستورالعمل رهبری در سخنرانی ۸ ژانویه ۲۰۲۱، جمهوری اسلامی ایران تنها پس از برداشته شدن کلیه تحریم‌های آمریکا و راستی آزمایی آن به تعهدات برجامی باز خواهد گشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
گفتگو با امریکاییها چند شرط دارد یکم لغو کامل تمامی تحریمها و راستی ازمایی که زمانی طولانی را در بر دارد دوم ما هیچگونه گفتگویی در مورد مسایل دفاعی را نخواهیم داشت سوم ما هیگونه مسیولیتی فرا از برجام را نخواهیم پذیرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
مطمئن باش صحبت میکنن قبل از لغو تحریم
آخرین اخبار