ورود سامانه بارشی جدید به خراسان رضوی/ رگبار باران و تگرگ در راه است

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز وارد خراسان رضوی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اثمری کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز به خراسان رضوی، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده نگری و تصاویر ماهواره‌ای، این سامانه بارشی از غرب وارد استان شده و پیامد آن افزایش سرعت باد، ابرناکی و رگبار پراکنده همراه با رعد و برق است که تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

او افزود: با توجه به افزایش سرعت باد، ایجاد گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش میدان دید دور از انتظار نیست و احتمال خسارت نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: وقوع رگبار پراکنده باران و احتمال بارش تگرگ نیز در بعدازظهر شنبه تا روز یکشنبه وجود دارد که پیامد آن، احتمال آب گرفتگی و ایجاد روان آب بویژه در شمال غرب، شرق و مرکز استان است.


بیشتر بخوانید


اثمری بیان کرد: آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد در بعدازظهر و افزایش ابر در اواخر وقت امروز در نواحی غربی استان با احتمال رگبار پراکنده و ایجاد نوسانات دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

او تصریح کرد: حداکثر دمای هوای امروز مشهد ۲۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود که روز شنبه تا ۲۹ درجه افزایش می‌یابد ولی در روز یکشنبه با کاهش ۱۵ درجه‌ای مواجه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: فریمان با سه درجه سلسیوس و مه‌ولات با ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های این استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و دمای هوای مشهد نیز در این مدت بین هفت و ۱۸ درجه سلسیوس گزارش شده است.

 اثمری اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد نیز در تایباد با سرعت  ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار