قصه آتش سوزی‌ها در اهواز به خاموشی رسید

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عملیات های مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۷ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز با تلاش آتش نشانان گفت: حادثه آتش سوزی خودرو ساینا در مسیر آخر آسفالت راس ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد.

او علت آتش سوزی را اتصال برق باتری خودرو عنوان کرد و بیان داشت: آتش نشانان با ایمن سازی محل و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده حریق را مهار و از گسترش حریق جلوگیری کردند، سپس گزارش واژگونی یک دستگاه پراید در اثر برخورد با یک دستگاه سواری در ساعت ۱۴ و ۳۶ دقیقه در مسیر اتوبان گلستان مقابل ساختمان ۵ طبقه اعلام شد.

قنبری با بیان اینکه این حادثه منجر به خسارت کامل پراید شد، افزود: آتش نشانان با چیدمان علائم هشدار دهنده ترافیکی و استفاده از ابزار نجات و برش راننده خودرو را که در اتاقک خودرو گیر افتاده بود خارج کردند، اما حادثه آسیب جانی نداشت و آتش نشانان خودرو‌ها را به حاشیه امن مسیر منتقل کردند و به ترافیک ایجاد شده در مسیر پایان دادند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به مهار آتش سوزی پراید در ساعت ۱۵ در مسیر بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی، حد فاصل پل ولایت به سمت میدان چهار شیر با تلاش آتش نشانان، ادامه داد: کارشناسان سازمان علت حریق را اتصال سیم کشی برق زیر داشبورت خودرو گزارش کردند.

او با اشاره به حادثه آتش سوزی منزل مسکونی ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه در کوی سعدی خیابان نرگس شرقی که موجب گرفتار شدن ۴ نفر از اعضای خانواده در میان دود و شعله‌های حریق منزل مسکونی شده بود، تصریح کرد: یک گروه از آتش نشانان در یک اقدام سریع و به موقع ۲ کودک خانواده را از پنجره‌های منزل خارج کردند و گروه دیگر با تجهیزات خاموش کننده حریق را مهار و والدین آن‌ها را از میان دود و شعله‌های حریق نجات دادند.

قنبری اظهار داشت: همچنین حادثه آتش سوزی که به علت بی احتیاطی در روشن گذاشتن پیک نیک رخ داده بود، منجر به مصدوم شدن مرد ۳۸ ساله شد و به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد، همچنین ۲ دستگاه خودروی اطفای حریق و پیشرو در ساعت ۲۱ و ۹ دقیقه به منطقه کمپلو جنوبی خیابان شیخ بها اعزام شدند.

او گفت: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با دود و شعله‌های حریق پراید مواجه شدند و با ایمن سازی و استفاده از یک رشته لوله آبرسان حریق را که به علت اتصال برق موتور خودرو رخ داده بود، مهار کردند، ضمن اینکه برخورد یک دستگاه پژو ۲۰۷ با پایه برق به علت سرعت بالا و ناتوانی راننده در کنترل خودرو در ساعت ۲۱ و ۳۸ دقیقه در مسیر امام شرقی به سمت بازار آهن فروشان آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

قنبری افزود: این حادثه منجر به افتادن پایه برق بر روی خودرو شد و آتش نشانان با ایمن سازی مسیر و همکاری با عوامل ۱۲۱ سازمان برق، پایه برق را از روی خودرو جابجا و از بروز حادثه احتمالی جلوگیری کردند، البته این حادثه آسیب جانی نداشت.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: آتش نشانان در ساعت ۲۲ و ۲۸ دقیقه به منطقه پردیس اعزام شدند و حریق آبگرمکن منزل مسکونی را به سرعت با تجهیزات خاموش کننده مهار و از پیشروی حریق و بروز خسارت جدی به اثاثیه منزل مسکونی جلوگیری کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.