امنیت اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان ارمغان رفع موانع تولید

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: برقراری امنیت اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان با رفع موانع تولید میسر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان دیشب در حاشیه بازدید از یک شهرک صنعتی واقع در اهواز به برقراری امنیت اقتصادی و ایجاد دلگرمی برای تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: رفع موانع تولید در استان با جدیت پیگیری و بررسی خواهد شد.

او با بیان اینکه این بازدید با هدف اجرایی کردن رویکرد مدنظر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ انجام شد، افزود: مسئولان دستگاه قضایی استان از نزدیک در جریان موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی قرار خواهند گرفت، ضمن اینکه بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی و صنعتی استان شناسایی و مقرر شد برای رفع موانع مربوط به فرآیند تولید در این واحدها، چالش‌های مربوطه به صورت مکتوب در اختیار دادگستری خوزستان قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی مبارزه با موانع را یک قدم اساسی به منظور رونق تولید عنوان کرد و بیان داشت: مانع‌زدایی از جمله حوزه‌های کاری دستگاه قضایی محسوب می‌شود که در این زمینه وظیفه دادگستری رسیدگی به مشکلات مربوط به این حوزه است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به مشهود بودن موانع تولید در بین واحد‌های تولیدی در برخی از شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: دادگستری استان در اولین فرصت نسبت به بررسی این مشکلات اقدام خواهد کرد تا در نهایت شاهد رونق تولید در استان و همچنین کشور باشیم.

او تحقق این امر را در گروی همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و... همچنین دستگاه قضایی دانست و افزود: باید توجه داشت که برخورد با موانع تولید باعث امنیت خاطر مردم نیز خواهد شد، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده، مسئولان باید در بین صنعتگران و فعالان اقتصادی حاضر شوند و از نزدیک به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی همچنین به تعطیل بودن بخشی از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل بخشی از این واحد‌ها با درایت و دستورات قضایی و اداری نیز قابل رفع است تا به چرخه تولید بازگردند، برخی از فعالان اقتصادی و صنعتگران استان به واسطه موانع ایجاد شده متحمل مشکلات و رنج‌های فراوانی شده‌اند.

در استان خوزستان ۳۴ شهرک و ۳۹ ناحیه صنعتی وجود دارد که در ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین به متقاضیان صورت می‌گیرد و بقیه در حال احداث و تکمیل زیرساخت‌های اولیه هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.