نام هما در شناسنامه چغندر پاییزه ثبت شد

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول گفت: رقم جدید هیبرید چغندر پاییزه با عنوان "هما" ثبت و معرفی شد.

سید محمود طبیب غفاری سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رقم هیبرید چغندر پاییزه با همکاری موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر با عنوان "هما" نامکذاری و معرفی شده است.

او بیان کرد: این رقم به دلیل داشتن ویژگی‌هایی از جمله؛ تحمل به ساقه رفتن و مقاومت به بیماری لکه برگی سرکوسپورایی و مناسب جهت کشت پاییزه مناطق غربی کشور، در شصت و سومین نشست کمیته معرفی "هما" نام گرفت و به تازگی از سوی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تایید شد.

طبیب غفاری اظهار داشت: محققان بخش تحقیقات چغندرقند مرکز صفی آباد و تعدادی از محققان موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند و نیز مراکز تحقیقات فارس و گلستان در تولید این رقم مشارکت داشتند.

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول با بیان اینکه برای تولید این رقم ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۵ پروژه ملی هزینه شده است، تصریح کرد: استفاده از این رقم موجب افزایش ۲۰ درصدی عملکرد نسبت به شاهد (رقم شریف) می‌شود، ضمن اینکه در کشت پاییزه موجب صرفه جویی ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در هر سال برای کشور خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.