موسوی عنوان کرد:

مردم لامرد و مهر نباید دغدغه سیمان داشته باشند

نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه اجرایی امور بر عهده دولت است و در استان فارس و لامرد در بحث توزیع سیمان از جانب دولت کوتاهی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سید موسی موسوی در نشست بررسی و رفع مشکلات مردمی در خصوص موضوع سیمان با اشاره به وجود کارخانه سیمان در لامرد،  بر ضرورت حل دغدغه مردم جهت تهیه سیمان تأکید کرد و گفت: کمبود سیمان در این منطقه هیچ توجیهی ندارد و باید با حضور همه مسئولین مربوطه و با استفاده از راهکار‌های مختلف فوراً این مشکل حل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از سوءمدیریت‌ها در این زمینه، خواستار برگزاری جلسه فوری مسئولان اجرایی در فرمانداری‌های دو شهرستان برای کنترل بازار سیمان و حل این مشکل شد و تأکید کرد: سکوت، بی‌اعتنایی و کوتاهی بخش اجرایی نتیجه‌ای جز آسیب و ضرر به مردم نخواهد داشت.

او ادامه داد: من در کنار مردم مطالبه‌گر هستم و همچنان که تاکنون در مجلس از وزیر صنعت در این‌باره طرح سوال شده و تذکر داده‌ایم، سایر پیگیری‌ها را نیز از طریق دادستانی و دیگر نهاد‌های نظارتی و امنیتی انجام خواهم داد.

رئیس سابق مجمع نمایندگان فارس با اشاره به توضیحات مدیرعامل کارخانه سیمان و اعلام آمادگی وی جهت تأمین تمام نیاز‌های دو شهرستان تأکید کرد: وظیفه ما به‌عنوان نماینده مجلس نظارت است و مسئولیت اجرایی به‌عهده دولت است که شاهد کوتاهی در این زمینه هستیم، اما راهکار‌های مختلفی برای حل این مشکل مردم وجود دارد؛ همچون تقویت عرضه مستقیم، نظارت بر عملکرد توزیع عاملان، برخورد قاطع با کم‌فروشان و گران‌فروشان، تحویل به اندازه کافی و به‌موقع، جلوگیری از خروج غیرقانونی از شهرستان، کنترل قیمت حمل و ... که در صورت اهتمام دولت و توجه مسئولان اجرایی منطقه به این پیشنهادات، می‌توان معضل کمبود سیمان را به‌سرعت حل کرد.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به ایام تعطیلات و توقف فعالیت برخی از کارخانه‌های دیگر، مشکل کمبود سیمان تشدید شده که به نظر می‌رسد با پایان تعطیلات این مشکل کمتر خواهد شد.

ابراهیم غلامزاده با رد کمبود عرضه سیمان بدلیل صادرات به کشور‌های خارجی تصریح کرد: طی چند ماه اخیر کارخانه سیمان لامرد افزایش چندین‌برابری توزیع در لامرد و مهر را داشته، اما مشکل جای دیگری است که باید دستگاه‌های اجرایی بر توزیع صحیح توسط فروشگاه‌ها نظارت کنند.

او، یکی از عوامل اصلی کمبود سیمان در دو شهرستان را اختلاف زیاد قیمت سیمان درب کارخانه با قیمت شهرستان‌های همجوار عنوان کرد و افزود: قیمت هر تن سیمان درب کارخانه ۲۴۰ هزار تومان است، در حالی که قیمت سیمان به‌ازای هر تن در شهرستان‌های همجوار مثل عسلویه، کنگان، لار و حتی شیراز ۷۵۰ هزار تومان هم خریدار دارد. به‌خاطر این سوددهی بسیاربالا بخشی از سیمانی که تحویل عامل‌های فروش مصالح ساختمانی منطقه شده، به شهرستان‌های همجوار رفته است و مسئولین اجرایی هم هیچ نظارتی بر این موضوع ندارند.

در ادامه این جلسه رفیعیان رییس اداره صمت لامرد و صمدانی رییس اداره صمت مهر بر افزایش توزیع سیمان در منطقه صحه گذاشته و مقرر گشت ضمن برگزاری فوری جلسه با حضور تمام مسئولان اجرایی دو شهرستان، راهکار‌های حل این معضل پیگیری شده و با تمام متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
مگه سیمان کجاگیرمیاد که لامرد گیر نمیاد فقط دارن صادر میکنن
آخرین اخبار