توسعه ۲۳ هکتار از گلخانه‌های قزوین تا پایان سال جاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: گلخانه‌های استان قزوین بر اساس پیش بینی طرح توسعه کشت گلخانه‌ای تا پایان سال جاری ۲۳ هکتار توسعه می‌یابند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،علی اکبری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: با احداث و راه‌اندازی این متراژ از گلخانه، سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان قزوین با رشد ۹ درصدی مواجه می‌شود.

اکبری با بیان اینکه احتمال دارد طرح توسعه گلخانه‌ها در سال جاری افزایش یابد،گفت: سال گذشته توانستیم با تلاش سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان این حوزه میزان سطح زیر کشت گلخانه‌ها را ۲۴ درصد نسبت به سال ۹۸ توسعه دهیم که به طور حتم این روند در سال جاری با روند رو به رشدی همراه خواهد بود.

او به وجود ۱۳۸ واحد گلخانه به مساحت ۷۴ هکتار در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۵۳۷ هکتار محصولات سبزی، صیفی و گل و گیاهان زینتی سالانه در این تعداد از گلخانه‌ها تولید می‌شوند.

اکبری اضافه کرد: ۸۲ گلخانه سبزی و صیفی، ۱۹ گلخانه تولید توت فرنگی، ۲۰ گلخانه گل و گیاهان زینتی و ۱۸ گلخانه تولید نشاء و پایه رویشی در استان قزوین فعالیت دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۵۹۷ نفر در گلخانه‌های استان قزوین مشغول به کار هستند، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری با طرح توسعه گلخانه‌ها آمار خوبی را در حوزه اشتغالزایی استان رقم بزنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار