سامانه ۱۴۱ پل ارتباطی اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان کرمانشاه

معاون فنی راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : هموطنان قبل از سفر با تماس با سامانه ۱۴۱، از آخرین وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیدزاهدین چشمه‌خاور معاون فنی راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : با استفاده از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای آی. تی. اس به صورت ۲۴ ساعته در حال پایش راه‌های استان هستیم تا اختلالی برای عبور و مرور برای هموطنان به وجود نیاید و در صورت بروز هرگونه اختلال در کمترین زمان ممکن نسبت به اعزام تیم‌های اقدام فوری راهداری اقدام شود.

او گفت : اداره مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه دارای هشت سامانه فعال شامل سامانه ۱۴۱، سامانه تردد شمار، دوربین‌های نظارت و تصویری، سامانه توزین در حال حرکت (WIM)، سامانه پیام‌رسان متغیر VMS، سامانه تردد شمار جاده‌ای، سیستم بیسم و ارتباطی، سامانه موقعیت‌یاب جی‌پی‌اس (GPS) و سامانه‌های ثبت تخلف است.

معاون فنی راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: سامانه‌های هوشمند که در این مرکز با استفاده از آن‌ها در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم هر کدام وظیفه برداشت برخی از اطلاعات راه و حمل و نقل را برعهده دارند.

چشمه‌خاور ادامه داد: هموطنان با استفاده از سامانه ۱۴۱ دارای با چهار بستر ارتباطی تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ می‌توانند از آخرین وضعیت راه‌های استان و همچنین وضعیت تردد استان‌ها و شهر‌های کرونایی مطلع شوند.

او گفت: این سامانه قابلیت همزمان ۳۰ کاربر را دارد، تقاضامندیم هم‌استانی‌ها قبل از اقدام به مسافرت با این سامانه تماس بگیرند و از وضعیت محوری که قصد مسافرت به آن را دارند، اطلاعاتی کسب کنند.

چشمه‌خاور با آرزوی سفر ایمن و به دور از حادثه برای هموطنان از مسافران خواست، هنگام خروج و ورود به استان به تابلو‌های پیام‌رسان متغیر VMS نگاهی داشته باشند، چون که اطلاعات کلی راه و شریان‌های اصلی بین استان در این تابلو‌ها وجود دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.