راه‌بندان دریایی کانال سوئز و تاثیر آن بر اقتصاد آلمان

معاون مدیر کل صنایع آلمان از به حالت عادی درآمدن مسیر حمل و نقل دریایی در کانال سوئز در سه ماهه سوم سال جاری و تاثیر آن بر اقتصاد آلمان گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هولگر لوش، معاون مدیر کل صنایع آلمان اعلام کرد با وجود اینکه کشتی «اور گرین» در کانال سوئز شناور شد اما  ترافیک دریایی در این کانال حدود سه ماهه سوم سال جاری به حالت عادی بر می‌گردد.

هولگر لوش گفت: رهاسازی کشتی خبر خوبی است اما با این حال، برطرف شدن کامل راه‌بندان دریایی مدت زمان بیشتری را می‌طلبد چرا که باید در این مدت زمان حدود ۴۰۰ کشتی تجاری از این کانال عبور کنند تا به بندرگاه‌ها برسند و تاخیر در لنگر انداختن کشتی در بنادر در چند هفته آینده فشار بیشتری بر زنجیره‌های تأمین وارد می‌کند. 

کریستین دنسو، سخنگوی انجمن صاحبان کشتی آلمان هم اضافه کرد:  وضعیت ده‌ها کشتی آلمانی مسدود شده در کانال سوئز بر تجارت در آلمان تأثیر خواهد گذاشت.‌ پیامد‌ها برای شرکت‌های آلمانی احتمالا بسیار چشمگیر خواهد بود، زیرا کانال سوئز مسیر اصلی تجارت در خاور دور است که تقریبا هر شرکت صادرات محور آلمانی به آن وابسته است.

با بروز حادثه برای کشتی باری «اِور گرین»، این کشتی از بامداد چهارشنبه در پهنای کانال سوئز گیر کرد و این آبراه تجاری حیاتی کاملا مسدود شد و بر چرخه کالا در جهان نیز تأثیر گذاشت. ارزش کالا‌هایی که در حالت عادی با کشتی از کانال سوئز می‌گذرند، به میانگین روزانه ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

رئیس جمهور مصر امروز حین بازدید از کانال سوئز گفت: وضعیت کانال سوئز به حالت اولیه  خود بازگشته و ما انتظار داریم که ظرف سه روز ترافیک دریایی کشتی‌ها برطرف و  ۱۴۰ کشتی باری دیگر که تاکنون منتظر مانده بودند تا نیمه شب از کانال سوئز عبور کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار