بازوند:

تشکیل صف برای خرید مرغ و میوه دامن زدن به کرونا است

استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، تشکیل صف برای خرید مرغ و میوه را در دامن زدن به شیوع بیشتر این ویروس در استان موثر دانست .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، تشکیل صف برای خرید مرغ و میوه را در دامن زدن به شیوع بیشتر این ویروس در استان موثر دانست و خواستار ساماندهی صف‌های تشکیل شده و توزیع این اقلام از سوی دستگاه‌های مرتبط شد.

 او نسبت به ایجاد صف مرغ در کرمانشاه هشدار داد و گفت : تشکیل این صف‌ها منجر به همه‌گیری و شیوع بیشتر ویروس کرونا در استان می‌شود.

او از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از جمله جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت پشتیبانی امور دام خواست نسبت به جمع‌آوری صف مرغ و میوه استان با اعمال تدابیر جدید اقدام کنند.

بازار مرغ استان به آرامش نسبی رسیده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از آرامش نسبی عرضه مرغ در سطح بازار استان خبر داد و گفت: اکنون میانگین قیمت گوشت مرغ گرم در کرمانشاه بین ۲۳ تا ۲۷ هزار تومان است.

محسن دارابی افزود: از سهمیه ۴۵۰ تن مرغ منجمد شب عید استان تاکنون ۳۰۰ تن آن توزیع شده است.

او افزود: ولع و اشتهای تقاضای مرغ امسال بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود، زیرا سالیان گذشته در روز‌های اول عید ۲۰ تا ۳۰ تن مرغ به فروش می‌رسید، اما امسال با وجودی که روزی ۶۰، ۷۰ تن مرغ در ایام تعطیل توزیع شد باز با تقاضا فراوان مواجهه بودیم.

دارابی از به تعادل رسیدن قیمت و عرضه میوه شب عید در استان خبر داد و گفت: از سهمیه ۷۵۰ تن میوه (پرتغال و سیب) استان، تاکنون ۴۹۰ تن توزیع شده و ظرف چند روز آینده مابقی نیز توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، نرخ دولتی پرتغال را حدود ۱۲ هزار تومان و سیب را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد.

دارابی ادامه داد: ممکن است در برخی از میوه فروشی‌ها عرضه این میوه‌ها به خاطر رنگی بودن و کیفیت بالا، بیشتر از نرخ مصوب باشد.

او از شهروندان خواست که میوه فروش‌هایی که خارج از قیمت اعلامی میوه به فروش می‌رسانند را به اداره بازرسی صمت استان گزارش دهند.

به اندازه نیاز استان روزانه مرغ کشتار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ یعنی به اندازه نیاز استان کشتار می‌شود.

نوربخش حاتمی با اشاره به برخی از مشکلات شبکه توزیع مرغ در استان، افزود: در استان از نظر تولید و کشتار مرغ هیچ مشکلی نداریم و اگر مشکلاتی در توزیع و قیمت مرغ هست ریشه در کل کشور دارد که مانع توزیع به موقع و با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان می‌شود.

او یکی از این مشکلات را اتحادیه مرغداران کشور برای عرضه نکردن مرغ در یک یا ۲ روز خاص اعلام کرد، تا قیمت مرغ طبق خواست آن‌ها افزایش بیابد.

او ادامه داد: مرغداران کشور گرانی نهاده‌های دامی مانند کنجاله و سویا را با قیمت مصوب دولت اصلا به صرف تولید مرغ نمی‌دانند به همین خاطر در یک یا ۲ روز مشخص از تعهد خود مبنی بر تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها سرباز می‌زنند و باعث بروز مشکلاتی در عرضه مرغ در بازار می‌شوند.

حاتمی از کاهش ۳۰ درصدی جوجه ریزی مرغداری‌ها استان در این ایام خبر داد و آن را یک هشدار جدی برای ماه‌های آینده عنوان کرد.

او گفت: تمام کارکنان جهاد کشاورزی استان با وجود اوج کار کشاورزی مانند وقت سم پاشی مزارع، مبارزه با آفات، کارشناسی و نظارت بر کاشت و داشت محصولات برای نظارت بر توزیع مرغ بسیج شدند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار