بازدید ۷۳۹ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی کردستان گفت:تاکنون ۷۳۸ هزار و ۸۶۴ نفر ازمسافران نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان بازدیدکرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا کنون در مجموع ۱۶ هزار و ۶ نفر مسافر نوروزی در هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و هتل آپارتمان‌های استان کردستان اقامت داشته و در این ایام ۷۳۸ هزار و ۸۶۴ نفر مسافر و گردشگر نوروزی نیز از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

او افزود: دریاچه زریبار در شهر مریوان، عمارت‌ها و خانه‌های تاریخی در شهر سنندج، شهر اورامان، روستای پالنگان و بازار‌های بانه و سقز امسال بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: ۳۲ انجمن راهنمایان گردشگری در این ایام در مناطق گردشگری استان فعالیت داشته و به راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی می‌پردازند.

وطن‌دوست با اشاره به  ۸۱۹ مورد بازدید نظارتی گفت: این تعداد بازدید منجر به ۵۲ مورد تذکر و اخطار به صاحبان اماکن متخلف شده است.

او بیان کرد: برای نوروز امسال توصیه‌های لازم بهداشتی برای بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی در زمان شیوع ویروس کرونا، در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی اطلاع رسانی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: موزه‌ها استان شامل، موزه مردم‌شناسی خانه کورد، موزه سنندج و غار کرفتو و همچنین برخی از آثار تاریخی قابل بازدید همانند، عمارت حبیبی (خانه صنایع‌دستی)، عمارت مشیردیوان و استان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ باز بوده و مورد بازدید مسافران نوروزی قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.