خوردن پاستیل چه اثری بر سلامتی دارد و خواص پاستیل کدامند؟

آن­هایی که طرفدار پر و پا قرص پاستیل به‌حساب می‌آیند، به راحتی از خوردن پاستیل نمی‌گذرند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آن­هایی که طرفدار پر و پا قرص پاستیل به‌حساب می‌آیند، به راحتی از خوردن پاستیل نمی‌گذرند. شاید گاهی از خودتان پرسیده‌اید نکند خوردن پاستیل برای تندرستی ضرر داشته باشد. اما زمانی که خواص پاستیل را بدانید، با خیال آسوده پاستیل می‌خورید.

اگر بچه دارید و تا امروز یواشکی به پاکت پاستیل ناخنک می‌زدید، اگر بچه ندارید و به طرفداری پاستیل افتخار می‌کنید، این نوشته برای شماست. می‌خواهیم ببینیم چه موادی در پاستیل هست و خوردن پاستیل چه کمکی به سلامتی ما می‌کند.

در مورد پاستیل چه چیزی نمی‌دانیم؟

 پایه‌ی اصلی پاستیل، ژلاتین خوراکی‌ست. بافت الاستیکی پاستیل به‌خاطر وجود ژلاتین است. سیراپ ذرت یا گندم، آب شکر، رنگ و طعم‌دهنده، ترکیب پاستیل را کامل می‌کنند. مایعی را که از مخلوط این مواد به‌دست می‌آید می‌پزند و بعد در قالب می‌ریزند تا شکل بگیرد.

جالب است بدانید که به طور حدودی هر بسته ۳۰ گرمی پاستیل، ۱۰۰ کالری، ۲۳ گرم کربوهیدرات، ۱۴ گرم شکرو ۲ گرم پروتئین به بدن می‌رساند. باتوجه به این که سازمان غذا و داروی امریکا اعلام کرده حدود ۱۰ درصد یا کمتر از کالری روزانه می‌تواند از شکر تامین شود، می‌توانیم با خیال راحت یک بسته پاستیل بخوریم.

مهم ترین عنصر پاستیل: ژلاتین معجزه آفرین!

ژلاتین از بافت، غضروف و استخوان حیواناتی مانند گاو، ماهی و خوک به‌دست می‌آید. درست است که در بعضی کارخانه‌ها در دنیا ژلاتین از ترکیب استخوان خوک تهیه می‌­شود، اما ژلاتین حلال را می‌توان با خیال راحت خورد و از آن لذت برد. در کشورهایی مثل ایران و ترکیه، ژلاتین تنها از گوساله و به روش کاملا بهداشتی در کارخانه به‌دست آمده و حلال است.

پروتئین و ژلاتین چه اثری بر سلامتی دارند؟

با خرید پاستیل، به سلامت خودمان کمک می‌کنیم. چرا که:

  • پروتئین در تولید و نگهداری بافت‌های بدن نقش دارد. همین‌طور بر کارکرد درست اندام‌ها اثر مثبتی می‌گذارد. انرژی‌بخش هم هست. و همه‌ی این اتفاق‌ها با دریافت ژلاتین اتفاق می‌افتد. تحقیقی که در این زمینه انجام شده، نشان داده مکمل‌هایی که ترکیب ژلاتین و ویتامین سی دارند، در ترمیم بافت ورزشکاران اثر می‌گذارند. این‌جاست که می‌توانیم روی خوردن پاستیل حساب باز کنیم.

  • ژلاتین راهی طبیعی برای بالا بردن تولید کلاژن و درنتیجه بهبود چین‌ و چروک‌های پوست است. هم از مزه‌اش لذت می‌بریم و هم به پوست‌مان رسیدگی می‌کنیم.

  • ژلاتین به‌غیر از سلامتی پوست، روی هضم غذا اثر گذار است. این ماده اسید گلوتامیک دارد که بر عملکرد مخاط معده تاثیر مثبتی می‌گذارد. نقش آن در آسان شدن هضم نیز در تحقیقات ثابت شده است.

  • نکته‌ای که زیاد درباره‌ی آن شنیده‌ایم، نقش خوردن پاستیل در تقویت استخوان‌هاست. ژلاتین می‌تواند اسید آمینه‌ی لیزین تولید کند. بنابراین، در جذب کلسیم و محکم کردن استخوان‌ها نقش بازی می‌کند.

  • شاید فکرش را هم نمی‌کردید، اما خوردن پاستیل کمک می‌کند راحت‌تر بخوابید. در تحقیقی که انجام شد، افرادی که پیش از خواب با خوردن پاستیل، آمینو اسید گلیسین دریافت کردند، کیفیت خواب بهتری داشتند.

  • خوردن پاستیل درست بعد از ورزش می‌تواند گلیکوژن مصرف شده در ورزش را تمدید کند. شکر نیز سطح انسولین را بالا می‌برد.

ماجرای رنگ خوراکی چیست؟

زمانی که حرف از مواد افزودنی به‌میان می‌آید، اغلب مواد مضر را تصور می‌کنیم. حق هم داریم. چراکه رنگ‌های مصنوعی اثری مثل بیش‌فعالی و آلرژی بر بچه‌ها دارند. اما همه‌ی افزودنی‌های خوراکی مضر نیستند.

در سال‌های اخیر، پیشرفت زیادی در زمینه‌ی تولید رنگ‌های طبیعی و بهداشتی اتفاق افتاده و این پیشرفت، بر تولید پاستیل با رنگ و مزه‌ی طبیعی اثر فراوانی داشته است. اخیرا نیز بعضی از برند‌ها، رنگ طبیعی و ارگانیک را جایگزین رنگ مصنوعی کرده‌اند.

کلام پایانی

پاستیل به عنوان یک میان وعده ی پرطرفدار در بین تمام گروه های سنی از کودکان تا بزرگسالان، در طعم ها و اشکال بسیار متنوعی در دنیا تولید و عرضه می­شود. از پاستیل برای تزیین کاپ کیک، بستنی، شکلات، شیرینی و تهیه دسرهای دیگر نیز استفاده می­شود.

یادمان باشد هنگام خرید پاستیل باید دقت کنیم از رنگ‌های طبیعی و ژلاتین حلال در آن استفاده شده باشد. شما چه مدل پاستیلی را بیشتر از همه دوست دارید؟

دکتربن یکی از برندهای ایرانی پاستیل در بازار است. این برند از رنگ های طبیعی، ژلاتین باکیفیت و حلال در تولید محصولاتش استفاده می‌کند. می توانید با خیال راحت از طعم بی نظیر پاستیل های دکتربن لذت ببرید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زری
۱۸:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
دیقا راست گفتن که پاستیل انرژی زا و در تقویت استخوان ها اثر گذارهـــ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
کارخونه پاستیل مال فامیلاتونه نه !!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر فلاح
۱۰:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سیراپ
آدم یاد سیرابی و شیردون میفته. دوست من بنویس شربت سیراپ دیگه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم کلسیم باید بخورند و در معرض نور قرار بگیرند. اینها همه شعار است و تبلیغ
آخرین اخبار