خستگی و خواب آلودگی علت عمده تصادفات رانندگی / استفاده از پهباد براي نظارت و كنترل جاده ها

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: خستگی و خواب آلودگی و همچنين رعايت نكردن فاصله طولي علت عمده تصادفات رانندگی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،سردار محمدعلی نوری نژاد معاون هماهنگ کننده ناجا امروز با حضور در قرارگاه امام رضا (ع) و نوروز ۱۴۰۰ فرماندهی انتظامی استان گلستان ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: پلیس به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیلات و سفر‌های نوروزی برای امنیت و آرامش مردم در همه محور‌های مواصلاتی، مرز‌ها و کوی و برزن استقرار پیدا کرده و به برقراری نظم و امنیت می‌پردازد.

او افزود: پلیس در همه شرایط آب و هوایی حضور فعال دارد و مسلماً این چشم بیدار ماموران انتظامی است که ضامن امنیت کشور و مردم است و این به عینه در استان گلستان هم که ما حضور پیدا کردیم دیده می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد:  در استان گلستان شاهد، هم کاهش تصادفات و هم کاهش جان باختگان هستیم که نشان از فعالیت  همکاران انتظامی است که با همراهی و همکاری مسافران موفقیت‌ها بیشتر از این خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: از تجزیه و تحلیل و برآورد‌های تصادفات صورت گرفته معلوم شد که بیشتر سوانح رانندگی به خاطر خستگی در طول مسیر، رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی جلویی و یا سرعت مطمئنه رخ داده که عدم رعایت این عوامل موجب تصادف و جان باختگی مردم  کشورمان می‌شود و امیدواریم با عمل به توصیه‌های پلیس شاهد اینگونه تصادفات نباشیم.

سردار نوری نژاد بیان داشت: پلیس برای کاهش حوادث جاده‌ای از تجهیزات فناوری و پهباد در طول مسیر استفاده می‌کند تا نظارت دقیق در محور‌ها انجام شود و این موضوع تا کنون مفید و موثر بوده در موقعیت‌های مختلف توانسته است کمک حال پلیس باشد.

او با اشاره به پایان تعطیلات نوروز و کثرت خروج مسافران از شهر‌های مسافر پذیر و برگشت به وطن خود به شهروندان توصیه کرد: سفر خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند و متناسب با شرایط تردد جاده‌ها زمانبندی مناسبی را برای برگشت انتخاب کنند چرا که هم خودشان و هم دیگران ایمن و آسوده به مقصد خواهند رسید.

معاون هماهنگ کننده ناجا در پایان افزود: شواهد کنونی از جاده‌ها نشان می‌دهد برگشت مسافران از سفر در حال انجام است و انتظار می‌رود مسافران همکاری حداکثری با ماموران نیروی انتظامی بویژه در حوزه پلیس راه را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار