پشت پرده انتخاب تیم ملی جودو چیست؟ /حاشیه‌های جودو تمامی ندارد

فدراسیون جودو در اقدامی عجیب قصد دارد بدون برگزاری مسابقات انتخابی، اعضای تیم ملی جوانان را به مسابقات آسیایی بزرگسالان اعزام کند.

ایمان نیک اقبال عضو تیم ملی جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص حواشی جدید فدراسیون جودو گفت: بعد از ۲۰ ماه تعلیق فدراسیون جودو، قرار است تیم ملی به مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ قرقیزستان اعزام شود و نفراتی که قرار است در این مسابقات شرکت کنند، به جز وزن منفی ۷۳ کیلوگرم، بقیه افراد از تیم ملی جوانان هستند، فدراسیون جودو به اسم جوانگرایی و بدون برگزاری مسابقه انتخابی قرار است این افراد را به مسابقات آسیایی اعزام کند.

او افزود: این چه عدالتی است که عضو تیم ملی جوانان بدون مسابقه انتخابی به رقابت‌های آسیایی اعزام شود؟ چرا وقتی ما تیم ملی جوانان بودیم این کار را نکردند؟ دلیل این اتفاق کاملا مشخص است، به خاطر اینکه  در آن زمان  ما لیاقت اعزام به مسابقات بزرگسالان را نداشتیم؛ مگر می‌شود تیم بدون مسابقه انتخابی به مسابقات آسیایی اعزام شود؟

این نایب قهرمان جودو آسیا  ادامه داد: حسن یزدانی بهترین کشتی گیر آزاد ایران است و برای حضور در تیم ملی مسابقه انتخابی می‌دهد، چرا برای انتخابی تیم ملی جودو مسابقه انتخابی برگزار نمی‌شود؟

نیک اقبال با اشاره به اینکه در این ۲۰ ماه و با توجه به شیوع بیماری کرونا ملی پوشان بزگسال تمریناتشان را به صورت مداوم انجام داده اند افزود: حاصل تلاش این قهرمانان چه می‌شود؟ مسابقه دادن ما بی فایده است، چون تیم ملی سلیقه‌ای اداره می‌شود؛ این چه تیم ملی است؟ اعضای تیم ملی باید با مسابقه انتخابی و مسابقات قهرمانی کشور مشخص شوند.

او تصریح کرد: از زمان شروع به کار فدراسیون جدید، یک دوره مسابقه جایزه بزرگ، یک مسابقه قهرمانی کشور و مسابقات لیگ برگزار شده است، حالا می‌گویند فرصتی برای برگزاری مسابقات انتخابی نداشته اند، این در حالی است که یک مسابقه قهرمانی کشور حداکثر دو روز زمان نیاز دارد، برگزاری مسابقه انتخابی با حضور ۵ نفر برتر هر وزن یک روز زمان نیاز دارد؛ این چه عدالتی است؟ حق این همه قهرمان چه می‌شود؟

نایب قهرمان جودو آسیا ادامه داد: فردی که قرار است به عنوان سرمربی به مسابقات آسیایی اعزام شود، مربی تیم ملی جوانان، مربی تیم ملی کم بینایان و عضو شورای فنی فدراسیون جودو است، چه شده که یک نفر این همه پست و سمت گرفته است؟ مگر قهرمانانی که مربیگری می‌کنند در جودو کشور کم داریم؟

نیک اقبال ادامه داد: فردی که در حال حاظر مدیر تیم‌های ملی جودو است هیچ سابقه قهرمانی، مربیگری و سابقه درخشان مدیریتی نداشته است، مدیریت تیم‌های ملی جایگاه کمی نیست و باید فردی باشد که از لحاظ مدیریتی و قهرمانی موفق بوده باشد تا بتواند درک خوبی از ورزشکاران و تیم ملی داشته باشد.


پشت پرده انتخاب تیم ملی جودو/حاشیه‌های جودو تمامی ندارد

نکته تاسف بار اینجاست که تمامی افرادی که قرار است به مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ اعزم شوند، در مسابقات قهرمانی کشور مغلوب جودوکاران بزرگسال شده بودند و مشخص نیست با چه دلیل و منطقی باید جایگزین نفرات اصلی شوند.

دلایل فدراسیون جودو غیرمنطقی است

احمد قاسمی دارنده مدال نقره و برنز آسیا به خبرنگار ما گفت: فدراسیون جودو در تصمیمی قصد دارد تیم ملی جوانان را به این مسابقات اعزام کند و دلیل این امر را نبود وقت کافی برای برگزاری مسابقات انتخابی و بالا بودن میانگین سنی تیم بزرگسالان اعلام می‌کند.

قاسمی ادامه داد: آیا برگزاری مسابقه انتخابی بیش از یک الی دو روز زمان نیاز دارد؟ آیا میانگین سنی تیم بزرگسالان بیش از ۲۳ سال است؟ کجای دنیا ورزشکار ۲۳ ساله مسن به حساب می‌آید؟ در صورتی که این سن اوج آمادگی ورزشکاران است.

پشت پرده انتخاب تیم ملی جودو/حاشیه‌های جودو تمامی ندارد

او تصریح کرد: دلایل فدراسیون کاملا غیر منطقی و نابجا است، این در حالی است که فدراسیون جودو در دو سال اخیر تعلیق بوده و ورزشکاران آن در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده اند، همچنین باتوجه به شیوع بیماری کرونا بیشتر باشگاه‌های ورزشی تعطیل بودند، اما ورزشکارانی بودند که در این شرایط با تمام عشق و علاقه تمرینات خود را ادامه دادند و خودشان را آماده نگه داشتند تا در صورت برداشتن تعلیق بتوانند با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کنند.

این ملی پوش جودو ادامه داد: حالا که تعلیق برداشته شده و ورزشکاران بعد از دو سال می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، فدراسیون خیلی راحت این ورزشکاران را حذف می‌کند.

قاسمی گفت: واقعا این حق ورزشکار است که این همه تلاش کنده به همین راحتی کنار گذاشته شود و آینده آن را بسوزد؟

او تصریح کرد: من فکر می‌کنم فدراسیون جودو با این تصمیم قصد دارد خود را پشت جوان بودن این تیم مخفی کند و در صورت نتیجه نگرفتن تیم ملی، به رسانه‌ها اعلام کند این تیم، تیم ملی جوانان بوده و ما انتظار زیادی از آن‌ها نداشتیم.

قاسمی گفت: فدراسیون جودو به تازگی مدیر تیم‌های ملی را معرفی کرده است، این فرد هیچ سابقه ورزشی ندارد، آیا در جودو کشور توانمند‌تر از این فرد نداشتیم؟

دارنده مدال نقره و برنز آسیا افزود: فرد دیگری در فدراسیون جودو چندین پست دارد و به نظر من دست پشت پرده فدراسیون است و خیلی از تصمیمات جودو به این فرد برمی گردد، این فرد همزمان سرمربی تیم ملی جوانان، سرمربی تیم ملی کم بینایان و عضو شورای فنی فدراسیون جودو است و قرار است بعنوان سرمربی به مسابقات ۲۰۲۱ قرقیزستان اعزام شود.

او افزود: ما قهرمانان سرشناسی داریم که می‌توانند به جودو کمک کنند و باعث پیشرفت جودو شوند، ولی نمیدانم چرا از یک نفر در چند پست استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.