رئیس شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی فارس:

تبلیغات برخی افراد با اختیارات شورای شهر تناسبی ندارد

حجت الاسلام طاهری با اشاره به تبلیغات برخی داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، گفت: در تبلیغات برخی افراد داوطلب این انتخابات، وعده‌های عجیبی مشاهده می‌شود که اساسا ارتباطی با شورای شهر و اختیارات عضو شورا ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید محی‌الدین طاهری در نخستین جلسه هیات اجرایی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی شهرستان شیراز، گفت: مهمترین ملاک برای انتخاب افراد مبتنی بر شاخص‌های تبیین شده توسط مقام معظم رهبری با کفایت بودن، باایمان وکارآمد بودن است.

او افزود: به صراحت اعلام می‌کنم که با برخورد سهمیه‌ای و انحصارطلبانه و اینکه شورای شهر به صورت شرکت سهامی شکل گیرد و اداره شود کاملا مخالف هستم.

رئیس شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی استان فارس گفت: اینکه گفته شود فلان تعداد کرسی شورای شهر سهمیه فلان آقا یا فلان مجموعه است را بنده مطلقا قبول ندارم؛ مبنای کار باید شایسته سالاری باشد و هر کسی که بر اساس کسب شاخص‌ها و معیار‌های مناسب انتخاب شده و در فهرست قرار گرفت، مورد پذیرش خواهد بود.

طاهری ادامه داد: ما می‌خواهیم سالانه مدیریت افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان اموال بیت المال را در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهیم بنابراین نمی‌توانیم بدون شاخص و معیار مناسب و صرفا بر اساس سلیقه و نظر افراد و به توصیه، کسی را در فهرست قرار دهیم.

دبیر جامعه روحانیت استان فارس در ادامه دغدغه‌ها و نکات مد نظر جامعه روحانیت و شورای وحدت را تبیین کرد.

او گفت:‌ معمولا در انتخابات‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، مجلس و شورا‌های اسلامی شهر و روستا افراد یا فهرست‌هایی را معرفی می‌کنیم و مردم را راهنمایی می‌کنیم و مردم نیز به ما اعتماد می‌کنند. آیا پاسخگوی انتخاب خود و راهنمایی و دلالت و اعتماد مردم در پیشگاه خداوند خواهیم بود و به لزوم پاسخگویی به این موارد فکر می‌کنیم؟

طاهری ادامه داد: باید بدانیم که همانگونه که کسی که به کار نیکی راهنمایی می‌کند مانند انجام دهنده آن کار نیک است؛ کسی که مردم را به کاری شر نیز راهنمایی کند مانند انجام دهنده آن کار است.

این خطیب دینی اظهار داشت: فردای قیامت ما باید پاسخگوی انتخاب غلط مردم که با راهنمایی و دلالت ما انجام شده است باشیم؛ امام خمینی (ره) به مرحوم حاج احمد آقا گفتند حتی تکان دادن دست هم در پیشگاه الهی محاسبه خواهد شد.

رئیس شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی استان فارس خداترسی، مسئولیت پذیری، تعهد، تخصص، پاک دستی، شایستگی و پر تلاش بودن را از مهمترین شاخصه‌های داوطلبان شورای اسلامی شهر دانست.

طاهری ضمن دعوت از همه صاحب نظران و کارشناسان جهت همکاری، ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود به شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی استان فارس افزود: به زودی فراخوان ارسال سوابق کاری و سازوکار تصمیم گیری هیات اجرایی این شورا برای رسیدن به فهرست اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.