بسته محیط زیست؛

کشف ۷ قطعه کبک وحشی از ۳ متخلف شکار/چوب های قاچاق توسط متخلفین کشف شد

با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر ۷ قطعه کبک وحشی از ۳ متخلف شکار و صید در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد شهبازی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر از کشف ۷ قطعه کبک وحشی از ۳ متخلف شکار و صید در سنقر و کلیایی خبر داد و گفت : در طی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست سنقر موفق به دستگیری ۳ نفر شکارچی و کشف و ضبط تعداد ۷ قطعه کبک از آنان شدند.

او گفت : پس از تشکیل پرونده برای متخلفین، آنان جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر با بیان اینکه گشت و کنترل مناطق حفاظت شده بصورت شبانه روز انجام خواهد شد افزود: با هرگونه تخلف زیست محیطی مطابق قانون و مقررات به شدت برخورد خواهیم کرد.

او از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان سنقر و کلیایی درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

کشف و ضبط بیش از ۱۵ تن چوب قاچاق

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی از کشف و ضبط بیش از ۱۵ تن چوب قاچاق توسط متخلفین در شهرستان سنقر و کلیایی خبر داد.

مهرداد شهبازی گفت: ۲ نفر متخلف که اقدام به قطع بیش از ۱۵ تن چوب قاچاق در حاشیه رودخانه گاورود شهرستان سنقر کرده بودند، توسط یگان حفاظت محیط زیست سنقر شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: این افراد متخلف پس از تشکیل پرونده تخلف محیط زیستی، به دستگاه قضایی معرفی شدند.

شهبازی افزود: پایش مناطق و زیستگاه‌های طبیعی شهرستان توسط یگان حفاظت محیط زیست سنقر بصورت شبانه روزی انجام می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی افراد سودجو، بصورت قاطع برابر ضوابط و مقررات قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان سنقر درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

شکار ۲ قطعه کبک در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان سنقر

یک اکیپ شکارچی که اقدام به شکار ۲ قطعه کبک در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان سنقر کرده بودند توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دستگیر شدند.

مهرداد شهبازی گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست سنقر در حین گشت و کنترل منطقه با یک اکیپ ۳ نفره از متخلفین شکار کبک مواجه شدند که از آن‌ها تعداد ۲ قطعه کبک وحشی، ۷ حلقه دام زنده گیری، یک دستگاه اسپیکر و سایر ادوات زنده گیری کشف و ضبط گردید.

شهبازی افزود: پس از تشکیل پرونده برای متخلفین، جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر با بیان اینکه گشت و کنترل مناطق حفاظت شده در ایام نوروز بصورت شبانه روز انجام خواهد شد ادامه داد: با هرگونه تخلف زیست محیطی مطابق قانون و مقررات به شدت برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار