نخست وزیر ارمنستان از سمت خود استعفا می‌کند

منابع خبری اعلام کردند که نیکول پاشینیان در ماه میلادی آینده از سمت خود استعفا می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پس از فشار‌های ناشی از پذیرش آتش بس در درگیری‌های اخیر منطقه قره باغ، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد در ماه آینده میلادی (آوریل) استعفا خواهد کرد تا شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام فراهم شود.

او تاکید کرد که از قدرت کناره‌گیری نخواهد کرد و تا زمان برگزاری انتخابات، به عنوان نخست‌وزیر موقت به فعالیت خود ادامه دهد.

پاشینیان که در جمع هواداران خود در تظاهراتی که مخالفانش در پایتخت برگزار کرده بودند از آمادگی خود برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام سخن گفته بود، پیشتر در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که انتخابات زودهنگام پارلمانی ارمنستان ۲۰ ژوئن (۳۱ خردادماه) برگزار می‌شود.

پارلمان ارمنستان نیز چهارشنبه گذشته با ۱۱۸ رای موافق، یک رای مخالف و یک رای ممتنع قانون وضعیت جنگی در این کشور را لغو کرد. این قانون در ۲۷ سپتامبر در بحبوحه تشدید بحران قره باغ وضع شد.

بر اساس توافق نامه پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه قره باغ که به امضای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ رسید، نیرو‌های حافظ صلح روسی در قره باغ مستقر شدند.

با استقرار نیرو‌های حافظ صلح روسی و آتش بس، درگیری‌ها در قره باغ که از اواخر سپتامبر آغاز شد بود، پایان یافت.

این در حالی است که امضای توافق پس از درگیری‌های ۴۴ روزه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ و کشته و زخمی شدن شماری از مردم ارمنستان که ساکن این منطقه هستند از سوی برخی از مردم ارمنستان اشتباهی از سوی «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور عنوان شد و از همان موقع خواستار برکناری او شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار