نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی

شماری از کشور‌های غربی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت در روز سه‌شنبه برای بررسی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منبعی در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد روز سه‌شنبه (۳۰ مارس) به درخواست اعضای اروپایی خود برای رایزنی فوق‌العاده درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی تشکیل جلسه می‌دهد.

این منبع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: این شورا روز سه‌شنبه (۳۰ مارس) پشت در‌های بسته درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی نشست فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

به گفته منبع مذکور، درخواست برای این نشست از سوی فرانسه به نمایندگی از اعضای اروپایی شورای امنیت یعنی فرانسه، بریتانیا، استونی، ایرلند و نروژ مطرح شده است.

پاریس روز پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی ثباتی در شبه جزیره کره، از سرگیری پرتاب موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرد.

کره شمالی روز پنج‌شنبه اقدام به آزمایش دو موشک بالستیک کرد. روز یکشنبه گذشته نیز کره شمالی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی اقدام به شلیک چند موشک کوتاه برد کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد موشک‌های کره شمالی که در دریای ژاپن شلیک شدند، در ارتفاع حداکثر ۶۰ کیلومتری، یک مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی کردند.

پس از ادامه رزمایش‌های نظامی آمریکا با کره جنوبی و نیز پرواز جنگنده‌های آمریکایی در نزدیکی مرز‌های کره شمالی، پیونگ یانگ اعتراض خود را نسبت به تحریکات جدید واشنگتن ابراز داشت. خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که نفوذ بسیاری در این کشور دارد پیشتر دولت بایدن را تهدید کرد و خواستار آن شد تا واشنگتن از خشمگین کردن پیونگ یانگ اجتناب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
تا حالا شده شورای امنیت جلوی آمریکا رو هم بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار