هشدار درباره وجود اورانیوم و مواد خطرناک در یک پالایشگاه نفت در جنوب لبنان

یک شرکت آلمانی از وجود مواد شیمیایی خطرناک در پالایشگاه نفت الزهرانی لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت پیشبرد امور لبنان در بیانیه‎‌ای اعلام کرد بر اساس گزارش یک شرکت آلمانی، مواد شیمیایی خطرناکی در پالایشگاه نفت «الزهرانی» در جنوب لبنان وجود دارد.

بر این اساس، شورای عالی دفاع لبنان نیز اعلام کرد مواد موجود در پالایشگاه الزهرانی مواد هسته‌ای خالص و خطرناک است.

شورای عالی دفاع لبنان در جلسه‌ای به ریاست میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور که در آن حسان دیاب، رئیس دولت پیشبرد امور لبنان نیز حضور داشت، از وزیر انرژی این کشور خواست تا با هماهنگی دیگر وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مرتبط، تصمیمات لازم در این خصوص را اتخاذ کنند.

شرکت COMBILIFT آلمان به تازگی با ارائه گزارشی ویژه در خصوص پالایشگاه «الزهرانی» و پس از تحقیقات کارشناسان هیئت لبنانی انرژی اتمی اعلام کرد مواد شیمیایی خطرناکی در داخل تاسیسات نفتی این پالایشگاه قرار دارد.

در همین حال «بلال نصولی» مدیر سازمان ملی انرژی هسته‌ای لبنان نیز گفت: مواد کشف شده به میزان ۱۴۰۰ گرم اورانیوم ضعیف شده است که ماده مصرفی تحقیقات علمی است و به مدت شصت سال در تاسیسات الزهرانی کاربرد دارد.

خواسته شد تا این مواد به شیوه علمی در تاسیسات الزهرانی انبار شود، اما، چون امکان این کار میسر نیست، سازمان ملی انرژی اتمی این مواد را تحویل می‌گیرد و به شیوه مناسب با آن برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار