آمریکا حمله انصارالله به عربستان را محکوم کرد

وزارت امور خارجه آمریکا حمله اخیر انصارالله یمن به عربستان سعودی را محکوم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای ادعایی، حمله اخیر انصارالله یمن به «جیزان» در عربستان سعودی را محکوم خواند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز در بیانیه‌ای از جزئیات حمله پهپادی اخیر یمن در پاسخ به تجاوزگری‌های عربستان سعودی خبر داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این باره اعلام کرد: «عملیات «روز پایداری ملی» با موفقیت انجام و پایگاه‌های شرکت آرامکوی عربستان در «راس تنوره، رابغ، ینبع و جیزان» با ۱۲ پهپاد «صماد ۳» و ۸ موشک بالستیک از نوع ذوالفقار، بدر و سعیر هدف قرار گرفته شد.»

وزارت انرژی عربستان از نابودی یکی از مخازن فرآورده‌های نفتی عربستان در استان جیزان در حمله پهپادی نیرو‌های یمنی خبر داد. تحقیقات درباره برآورد میزان خسارت این حمله در جریان است.

ائتلاف متجاوز سعودی نیز مدعی شد یک پهپاد مسلح یمنی را در آسمان جنوب عربستان ساقط کرده است.

چنین موضع گیری‌هایی از سوی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پیشتر بار‌ها مسئولان دولت نجات ملی و نیرو‌های مردمی یمن از جمله انصارالله تاکید کرده بودند که دولت‌های آمریکا و انگلیس دو حامی بزرگ ادامه جنگ و خونریزی در یمن هستند. آن‌ها با فروش سلاح‌های جدید و ویران‌گر به خاندان سعودی شریک کشتار غیرنظامیان یمنی هستند.

عربستان سعودی از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری منصورهادی به قدرت، حملات هوایی و زمینی خود را به یمن آغاز کرد و طی شش سال جنگ با بیش از ۲۶۰ هزار حمله هوایی این کشور را ویران کرده و به بحرانی‌ترین وضع انسانی و اقتصادی کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا سگ کیه که انصارالله,یاران خدا رو محکوم کنه!
_آمریکا خودش محکومه به فناست
-
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خخخخخ
آخرین اخبار