معاون عمرانی استانداری یزد خبر داد؛

ورود ۱۰ هزار مسافر نوروزی به شهر تاریخی یزد

صادقیان از موفقیت اجرای طرح مدیریت سفر‌های نوروزی به استان در ۶ روز گذشته خبر داد و گفت: وضعیت ورود مسافر به استان مطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ‌محسن صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد با اشاره به اینکه در ۶ روز گذشته حدود ۱۰ هزار مسافر نوروزی وارد استان شده اند، گفت: مسافران از پیش در یکی از اقامتگاه‌های استان برای اسکان ثبت نام کرده بودند. 

او با تاکید بر اینکه این اقامتگاه‌ها از شرایط خوب بهداشتی برخوردار هستند و از دیدگاه میراث فرهنگی اماکن بی خطر محسوب می‌شوند.

معاون عمرانی استانداری با تاکید بر اینکه کلیه مسیر‌های جاده‌ای ریلی و هوایی استان رصد می‌شود، گفت: تاکنون وضعیت ورود مسافر به استان مطلوب است و چنانچه در این زمینه دچار مشکل شویم با برگزاری جلسات فوق العاده چاره اندیشی خواهیم کرد.

شهر یزد به واسطه شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن باعث شده سرشار از بادگیر‌ها مرتفع، آب انبار‌های باشکوه و قنات‌های عظیم تاریخی است. همه این جاذبه‌های گردشگری فوق العاده، در کنار هنر صنایع دستی یزد و آداب و رسوم مردم این شهر، یزد را تبدیل به یکی از برترین قطب‌های گردشگری ایران کرده است.

بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.

قدمت استان یزد به پیش از اسلام و تاریخ سکونت بشر در این منطقه به قبل از هزاره سوم پیش از میلاد برمی گردد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.