کمبود نیروی انسانی، مشکل اصلی هلال احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در صورتیکه نیروی انسانی مورد نیاز جذب شود، عمده مشکلات هلال احمر رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تاکنون ۶۸ خانه هلال در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده که براساس برنامه‌ریزی به ۱۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تاکنون از طریق خانه‌های هلال به بیش از ۲ هزار نفر از روستاییان در نقاط مختلف کردستان امداد و کمک‌های اولیه آموزش داده شده است.

او با بیان اینکه این آموزش‌ها در رده‌های سنی هشت تا ۳۵ سال به بالا ارائه می‌شود، افزود: افزایش تاب آوری روستا‌ها و محلات در زمان حادثه و بحران از اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۰ نفر پرسنل، ۷۳۷ امدادگر سازمان‌دهی شده، پنج هزار عضو سازمان جوانان و پنج هزار عضو سازمان داوطلبان، زیر نظر این جمعیت فعالیت دارند.

جلالی با بیان اینکه هر فردی از پنج سالگی و از طریق سازمان جوانان می‌تواند وارد هلال احمر شود، یادآور شد: افراد به عنوان داوطلب و بعد از آموزش‌های لازم، می‌توانند در سیستم امداد و نجات این جمعیت فعالیت کنند.

او به تلاش برای پیگیری ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جدید در استان اشاره و اضافه کرد: به دلیل وضعیت اقلیمی و جاده‌های کوهستانی، زمان رسیدن اکیپ‌های این جمعیت به محل حوادث با میانگین کشوری فاصله دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات باقرآباد دیواندره در حال ساخت است، اظهار داشت: پیگیر ایجاد پایگاه‌های جدید در وینسار قروه، محور دهگلان به کامیاران، هزارکانیان دیواندره و جاده سقز- مریوان هستیم.

جلالی وضعیت انبار‌های هلال احمر استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: محل انبار هلال احمر در کامیاران نامناسب است که برای دریافت مجوز احداث انبار جدید تلاش می‌شود.

او یکی از مشکلات این جمعیت را خالی بودن چارت اداری و نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: در صورتیکه نیروی انسانی مورد نیاز جذب شود، عمده مشکلات هلال احمر رفع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: امیدواریم در سال آینده با استخدام نیروی جدید این نقص برطرف شود، ضمن اینکه در سال جاری کار بسیار خوبی صورت گرفت و ۳۰ نفر از امدادگران با درجه ایثارگر جذب این جمعیت شدند.

جلالی به کمک این جمعیت به دانشگاه علوم پزشکی در بحث مقابله با کرونا و خدمات به بیماران کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: در مرحله اول ۴۰ نفر از نیرو‌های پرستاری، نمونه‌برداری، خدماتی و بیماربر هلال احمر به کادر بیمارستان‌های استان اضافه شدند و در مرحله بعد سه تیم از پزشکان عمومی و متخصص و پرستاران از استان‌های دیگر به کمک کادر درمانی استان آمدند.

او ادامه داد: در اسفند ماه و پیش از شروع تعطیلات نوروزی نیز، در مرز باشماق مریوان یک پایگاه موقت این جمعیت برای کنترل افراد ورودی ایجاد و تاکنون ۷۰۰ نفر مورد غربالگری و تست کرونا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.