مسکو و سئول خواستار از سرگیری مذاکرات در شبه جزیره کره شدند

وزرای خارجه روسیه و کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک از سرگیری فوری مذاکرات در شبه جزیره کره با هدف حل و فصل مشکلات را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آرتی عربی، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که مسکو و سئول خواستار از سرگیری فوری مذاکرات برای حل اوضاع در شبه جزیره کره هستند.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جانگ‌ای یانگ» وزیر خارجه کره جنوبی افزود: در میان مسائل بین المللی ما توجه ویژه‌ای به وضعیت شبه جزیره کره و به طور کلی در شمال شرق آسیا داشته ایم.

لاوروف تأکید کرد: مسکو و سئول همچنان متعهد می‌شوند که روند مذاکره دو کره از سر گرفته شود تا به حل دائمی طیف وسیعی از مشکلات در این منطقه منجر شود.

او افزود: ما بر اهمیت تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ وضعیت صلح آمیز و پایدار در شمال شرقی آسیا از جمله در شبه جزیره کره تأکید کرده‌ایم به این معنی که طرفین ادامه مسابقه تسلیحاتی در منطقه و تقویت فعالیت‌های نظامی به هر روشی را کنار بگذارند.

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو و سئول تقویت ابتکارعمل‌های چند جانبه برای تقویت همکاری در شمال شرق آسیا را ارزیابی و در این خصوص تبادل نظر کردند. دوستان ما در اینجا ایده‌های جالبی دارند و از پیشنهادات روسیه استقبال می‌کنند.

«یونگ‌ای یانگ»، وزیر امور خارجه کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روسی خود اعلام کرد که سئول و مسکو تمام تلاش خود را می‌کنند تا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اسرع وقت از جمهوری کره دیدار کند.

او گفت: ما توافق کرده ایم که تلاش‌های مشترکی را به محض تثبیت اوضاع بیماری کووید-۱۹ برای سازماندهی سریع سفر پوتین به کره انجام دهیم.

وزیر خارجه روسیه نیز گفت: دو طرف در جریان مذاکرات بر ضرورت ادامه گفتگو‌های سیاسی در سطح بالا و همچنین آمادگی برای گسترش و تشدید تماس‌ها از جمله میان دو رئیس جمهور و بین دو دولت تاکید دارند.

او گفت: شرکای ما دعوت سال گذشته از رئیس جمهور پوتین برای دیدار از سئول را تأیید کردند. ما توافق کردیم که به محض اینکه شرایط اپیدمی کرونا اجازه دهد، به این موضوع بازگردیم.

وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه برای یک سفر کاری سه روزه به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شد.

سفر لاوروف به کره جنوبی، از سر گیرنده تماس‌های دوجانبه مستقیم و در سطح بالا بین مقامات دو کشور است که بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان، بالاجبار متوقف شده بود. آخرین دیدار وزرای خارجه روسیه و کره جنوبی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ در مسکو انجام شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار