تردد روزانه ۲۷۰ کامیون در مرز آستارا

رئیس سازمان راهداری کشور در آستارا از تردد روزانه ۲۷۰ کامیون در این پایانه مرزی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بازدید از پایانه مرزی آستارا با بیان اینکه روزانه ۲۷۰ کامیون در مرز آستارا تردد می‌کند، گفت: این مرز ظرفیت تردد ۵۰۰ کامیون را هم دارد.

او افزود: طرح ساماندهی موقت سالن مسافری پایانه مرزی به پیمانکار سپرده شده است و بعد تعطیلات نوروز اجرای آن آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: در طرح جامع پایانه مرزی آستارا انتقال تمامی پایانه‌ها به باغ سیروس مجاور پل ریلی آستارا - آستارا تعریف شده و مطالعات آن به زودی آغاز خواهد شد.

امانی با اشاره به اینکه مطابق تأکیدات مقام معظم رهبری در شرایط تحریم، صادرات و مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: پیش از تعطیلات نوروز دومین مرز رسمی کشور ایران با کشور پاکستان افتتاح شد.

او تصریح کرد: بهره وری، اصلاح فرآیند‌ها و تحرک پذیری در مرز‌های ۲۴ گانه کشور با همکاری دستگاه‌های مرتبط در سال جدید پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان راهداری کشور با بیان اینکه باید بیشترین تبادل کالا را با همسایگان داشته باشیم، گفت: این سازمان به عنوان واحد مدیریت مرزی نقش ویژه‌ای در این راستا دارد و خوشبختانه فرآیند ورود و خروج کامیون‌ها و انجام امور اداری آ‌نها در آستارا در فرصت کوتاه زمانی انجام می‌شود.

امانی از برگزاری شورای ساماندهی امور مرزی، اردیبهشت امسال در مرز بازرگان خبر داد و افزود: بر همین اساس ساخت تیرپارک‌ها در برخی از شهرستان‌های مرزی در آن جلسه بررسی خواهد شد.

او تصریح کرد: مرز باید محل گذر باشد و انجام امور اداری کامیون‌ها باید در پس کرانه مرز‌ها بدون هر گونه دغدغه و توقف انجام شود تا کامیون‌های تجاری به صورت هوشمند نسبت به مبادلات تجاری اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
پایانه ریلی آستارا نیاز ضروری به اتصال به راه آهن رشت دارد تا بشود بهره وری حداکثری از ترانزیت و صادرات کالا از این خط برد