هزینه ۸۴۰ میلیون تومانی برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در سال ۹۹ مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان در بحث حفاظت و صیانت از جنگل‌های زاگرس در کردستان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۲ پروژه گیاه پزشکی و تامین و جایگزینی سوخت‌های مناسب در روستایی که امکان استفاده از گاز طبیعی را ندارند دو پروژه‌ایی بوده که برای اجرایی شدن آن‌ها ۸۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای حفاظت و صیانت از جنگل‌های زاگرس در کردستان طی سال ۹۹ هزینه شده است.

او افزود: برای اجرای پروژه گیاه پزشکی، عملیات پایش، پیش‌آگاهی، پیشگیری، کنترل و مبارزه در سطح ۵ هزار و ۲۰۹ هکتار در حوزه آبخیز گاران و زریبار شهرستان مریوان برای مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط و گیاه نیمه انگلی لورانتوس انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، ادامه داد: اجرای این پروژه می‌تواند در شناسایی عرصه‌های جنگلی آلوده به آفت جوانه خوار بلوط و گیاه نیمه انگلی لورانتوس کمک کند.

نقشبندی یادآور شد: همچنین پروژه تامین و جایگزینی سوخت‌های مناسب در روستا‌هایی که تا چند سال آینده امکان استفاده از گاز طبیعی را نداشته با خرید ۴۴ پنل خورشیدی برای ۴۴ خانوار واجد شرایط در سال ۹۹ اجرایی شد.

او بیان کرد: این طرح در روستا‌های برده رشه و دوپلوره در حوزه آبخیز گاران شهرستان مریوان که ساکنان آن به صورت دائم در طول سال در روستا‌های خود سکونت دارند، اجرایی شده و برای اجرای آن ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: تمامی اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.