طالبان با طرح برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کردند

پس از همگانی شدن طرح انتخابات زودهنگام از سوی اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و پیشکش‌کردن این طرح در نشست استانبول، گروه طالبان اعلام کرد که در این روند سهم نمی‌گیرند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از همگانی شدن طرح انتخابات زودهنگام از سوی اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و پیشکش‌کردن این طرح در نشست استانبول، گروه طالبان اعلام کرد که در این روند سهم نمی‌گیرند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: «با درنظر داشت تجارب انتخابات‌ گذشته در افغانستان این گروه هیچگاه در این روند سهم نخواهد گرفت؛ نتایج انتخابات‌هایی که طی بیست سال گذشته راه اندازی شدند دیده‌ایم. ما هیچگاه راه‌هایی را پیش نمی‌گیریم که از طریق رشوه و پروپاگند بخاطر فریب مردم به پیش رفته باشد و نتیجه آن هم ناکام بوده باشد.»

سخنگوی طالبان افزوده است که روی ساختار نظام آینده در چارچوپ قوانین اسلامی باید در نشست بین‌افغان‌ها که در قطر جریان دارد، توافق نهایی صورت گیرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که اشرف‌غنی قرار است در نشست استانبول طرح برگزاری انتخابات زودهنگام را پیش‌کش کند. دو منبع دولتی گفته عملی شدن این طرح مشروط به پذیرش آتش‌بس از سوی طالبان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار