پورابراهیمی خبر داد؛

تشکیل کمیته ویژه نظارت بر اجرای قوانین اقتصادی / دو قانون مهم در حمایت از تولید تصویب می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما دو اصلاح قانونی مهم را در سال جدید پیگیری می‌کنیم که در حمایت از تولید نقش مثبت و تأثیرگذاری دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبر ۲۱ شبکه یکم سیما تشکیل کمیته ویژه نظارت بر اجرای قوانین اقتصادی در کشور را به عنوان اولویت کمیسیون خود در سال ۱۴۰۰ معرفی کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی دو اصلاح قانونی مهم را در سال جدید پیگیری می‌کند که در حمایت از تولید نقش مثبت و تأثیرگذاری دارد. اولین اصلاح موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که شاید به روزترین قانون عملیاتی شده در مدت اخیر به شمار برود.

پورابراهیمی افزود: درباره اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هیئت رئیسه و ریاست مجلس گفت‌وگو کردیم تا اولین هفته فعالیت مجلس در سال ۱۴۰۰، برای بررسی ایراد‌های جزئی باقی مانده از اصلاحات انجام شده، در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد و در اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت هم این قانون مهم ابلاغ شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که مدت‌ها پیش رسیدگی به آن انجام شده، اما با دلایلی بررسی‌های نهایی به تاخیر افتاد، در حال حاضر به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و همین مسئله باعث بروز مشکل برای بنگاه‌های اقتصادی شده است.

وی بیان کرد: این عنوان قانونی که در راستای حمایت از تولید تدوین شده در آخرین جلسات کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته تا بر اساس هماهنگی با هیئت‌رئیسه پارلمان، اصلاحش در دستور بیاید. پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه این دو اصلاحیه به سرانجام برسد.

پورابراهیمی تأکید کرد: بسیاری از ظرفیت‌های حوزه قانون به صورت غیرمستقیم و مستقیم برای کمک به تولید ایجاد شده است، یا اجرا نشده و یا به دلایل مختلف به صورت ناقص به اجرا درآمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: برای نمونه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از قوانین مهم دو سال اخیر بود که باید به شکلی اجرا می‌شد تا شرایط تولید و حوزه جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی غیر مولد را بهبود ببخشد، اما این مهم اجرا نشده است.

وی افزود: همچنین در قانون دیگری اجرای سامانه‌های نظارتی بر حوزه بانکی و تامین مالی بررسی شده است که چرا قوانینی مانند عدم اعمال ربح مرکب برای بنگاه‌های اقتصادی در حوزه اجرا با مشکل مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار