فرانسه: مذاکرات صلح در یمن باید آغاز شود

دولت فرانسه با استقبال از پیشنهاد به اصطلاح صلح یمن، از عربستان سعودی حمایت کرده و مدعی شد مذاکرات در این باره باید آغاز شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت فرانسه امروز (سه‌شنبه) از پیشنهادی موسوم به «صلح در یمن» از سوی عربستان سعودی استقبال کرد و مدعی شد مذاکرات برای صلح باید هرچه سریعتر آغاز شود.

این کشور مدعی شد: «انصارالله باید پیشنهاد کنونی عربستان برای صلح را بپذیرد.»

همچنین این کشور در پیامی ادعایی از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا آتش‌بس را اجرایی کرده و مذاکرات برای صلح را هرچه سریعتر آغاز کنند.

این درحالی است که روز گذشته و پس از مطرح شدن طرح صلح ادعایی ریاض برای پایان جنگ یمن، برخی رسانه‌های یمنی از تداوم حملات عربستان به یمن خبر دادند.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان به تازگی طرحی را برای پایان یافتن بحران یمن ارائه داده است. تنها دقایقی پس از آن، ائتلاف سعودی به مناطقی در یمن حمله کرد.

فیصل بن فرحان در این باره مدعی شد: «این طرح شامل آتش‌بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد است و ما به شکل دائم با سازمان ملل برای متوقف کردن درگیری‌های یمن همکاری می‌کنیم. این طرح همچنین شامل آغاز مجدد مذاکرات سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران یمن خواهد بود.»

ائتلاف متجاوز سعودی طی حملات خود، ۱۷ بار شهرستان "صرواح"، سه بار شهرستان "مدغل" در استان مأرب در شمال شرق یمن و سه بار شهرستان "خب" و "الشعف" در استان الجوف را مورد حمله هوایی قرار داد.

عربستان سعودی در حالی این طرح ادعایی را ارائه کرده که «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، به تازگی در سخنانی گفت: «از زمان آغاز تجاوز به یمن، کشور با بیش از ۲۶۰ هزار حمله هوایی روبه‌رو بوده که هزار عدد آن‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ انجام شده است.»

عربستان سعودی که حدود ۷ سال است با تشکیل ائتلافی علیه یمن مردم این کشور را به خاک و خون کشیده و زیرساخت‌های آن را نابود کرده است، دیروز پیشنهاد آتش‌بس در این کشور را مطرح کرد؛ پیشنهادی که طرف‌های یمنی اعلام کردند نکته جدیدی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار